عصر بازار

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی:

گسترش تعامل با بانک‌های اروپایی یک ضرورت است

عصر اعتبار- دکتر طهماسب مظاهری، رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی گفت: بعد از اجرای برجام بانک‌های اروپایی و ایرانی روزانه باهم در تعامل هستند و بررسی موانع و ارائه راهکارهای عملی برای گسترش این ارتباطات یک امر ضروری است.

گسترش تعامل با بانک‌های اروپایی یک ضرورت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ستاد خبری دومین همایش تجاری و بانکی ایران اروپا، مظاهری در حاشیه این همایش بابیان این مطلب افزود: شبکه بانکی کشور در سال‌های تحریم به علت دور بودن از عرصه بین‌الملل شناخت کافی برای تعامل با بانک‌های اروپایی را ندارد که برای تطبیق با این فضا به زمان نیاز دارد.

    وی تصریح کرد: همچنین در تعامل بانک‌های ایران با اروپا اتفاقی که می‌افتد این است که روسای شعب دو طرف در هنگام مواجه با موانع از ادامه کار دست می‌کشند و برگزار چنین همایش‌هایی که در آن‌ها مدیران بانک‌های ایرانی و اروپایی حضور دارند فضای خوبی برای طرح و حل این مشکلات است.

    مظاهری اظهار داشت: دومین همایش تجاری و بانکی ایران اروپا زمینه‌ای برای برجسته‌سازی نقاط گره در تعاملات مالی و بانکی دو طرف که باعث توقف و کندی کار می‌شود است که باهم اندیشی می‌توان برای این مشکلات راه‌حل‌های عملی ارائه کرد.

    رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی گفت: بعضی از بانک‌های بزرگ اروپایی برای ارتباط با ایران هنوز پیش‌قدم نشده‌اند زیرا منتظرند فرصت شش ماه برجام تمام شود تا با شناخت و اطمینان بیشتری در این بخش ورود پیدا کنند.

    وی خاطرنشان کرد: با مرور زمان بانک‌های بزرگ اروپایی نیز تعاملات خود را با ایران شروع خواهند کرد و در آینده نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در تعامل با کشورهای اروپایی خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی