عصر بازار

چین بالاترین نرخ تورم در ۱۹ ماه گذشته را تجربه کرد

عصر اعتبار- تازه ترین آمارها نشان می دهد که نرخ تورم در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه فوریه (بهمن - اسفند) امسال به بالاترین میزان در ۱۹ ماه گذشته رسیده است.

چین بالاترین نرخ تورم در ۱۹ ماه گذشته را تجربه کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، شاخص بهای مصرف بر اساس آماری که اداره ملی آمار چین امروز پنجشنبه منتشر کرد، نشان می دهد این رقم در ماه فوریه 2.3 دهم درصد رسیده است.
    این شاخص که تشریح کننده میزان تورم در کشور است بر اساس این آمار بیشتر از میزان پیشی بینی شده توسط بانک های تجارت و بازرگانی چین است.
    اداره ملی آمار افزوده است که شاخص بهای مصرف در چین به طور میانگین ماه به ماه نزدیک به یک ممیز 6 درصد افزایش یافته است.
    یکی از بیشترین بخش ها در این جدول مربوط به مواد غذایی است که به این ترتیب نرخ تورم مواد غذایی در چین در ماه گذشته میلادی به نسبت دوره مشابه سال گذشته 7.3 درصد بیشتر شده است.
    اداره ملی آمار چین همچنین اعلام کرده که برخی فرآورده های گوشتی در این کشور در ماه گذشته بیش از 25 درصد و سبزیجات بالای 30 درصد رشد قیمت داشته است.
    مسئولان چین می گویند که تورم بالا در بهای گوشت و سبزیجات که معلول بردوت بالای هوا و افزایش دستمزدهاست، خبر خوبی برای شهروندان و بخصوص اقشار طبقه متوسط نیست.
    در شرایطی که گرانی در کشوری که سریعترین رشد اقتصادی جهان را دارد و حالا رکود دامنگیرش شده است، بیداد می کند؛ «لی کچیانگ» نخست وزیر چین گفته است که امسال وضعیت برای اقتصاد چین به مراتب بدتر خواهد بود.
    از سوی دیگر تازه ترین آمارها نیز حاکی است که میزان صادرات چین در ماه فوریه 20.6 درصد و میزان واردات این کشور نیز 8 درصد در این ماه کاهش داشته است.
    دولت چین نرخ رشد اقتصادی سال جاری میلادی را بین 6.5 تا 7 درصد تعیین کرده اما موکدا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور سقوط نخواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی