عصر بازار

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آمادگی بیمه صادراتی و بانک‌های سوئد برای تامین مالی پروژه های ایران

عصر اعتبار- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور تامین مالی و سرمایه‌گذاری گفت : بانک ها و موسسه بیمه صادراتی سوئد برای تامین مالی پروژه های ایران در دیدار وزیرانرژی این کشور با وزیر راه و شهرسازی ایران ابراز آمادگی کردند.

آمادگی بیمه صادراتی و بانک‌های سوئد برای تامین مالی پروژه های ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ « اصغر فخریه‌کاشان » گفت: ایران به طرف سوئدی پیشنهاد داد که چنانچه شرکت‌های این کشور تمایل برای مشارکت در پروژه‌های ایران دارند، لازم است تامین مالی نیز داشته باشند تا زمینه انجام کارها فراهم شود .
    وی افزود: مذاکرات دو طرف مقدماتی بود تا تهران و استکهلم امکانات خود را در بخش حمل و نقل جاده‌ای مانند همکاری در تولید تراک‌های اسکانیا و ولوو بررسی کنند.
    فخریه کاشان اضافه کرد: سوئدی‌ها به تجربه خود از دریافت عوارض الکترونیک جاده‌ای پرداختند و این موضوع مورد استقبال مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز قرار گرفت تا ایران، همکاری‌هایی را در زمینه عوارض الکترونیک جاده‌ای با سوئد‌ها داشته باشد.
    وی پیرامون دیدارهای وزیر انرژی سوئد و هیات همراه با مسئولان وزارت راه وشهرسازی گفت: وزیر انرژی سوئد و هیات همراه گفت‌و ‌گوی مفصلی با شرکت راه‌آهن ایران داشتند و قرار شد همکاری‌هایی با راه‌آهن به ویژه در بخش علائم و ارتباطات داشته باشند.
    مذاکره با داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه های این هیات بود.
    قائم مقام وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد : دیدارها و مذاکره های انجام شده، بیشتر به منظور تبادل تجربیات و بررسی امکانات و یافتن راه‌های همکاری مشترک بود .
    به گزارش ایرنا، پیش از این حجم مبادلات تجاری تهران - استکهلم حدود 300 میلیون دلار اعلام شده بود و علاوه براین ‌استفاده از فناوریهای نوین، ‌صنعت فولاد، ‌الکترونیک، صنایع غذایی، ‌میوه و سبزیجات، ‌تراکتورسازی،‌ انرژی،‌ نفت وگاز و مهندسی شیمی به عنوان مهمترین زمینه های همکاری ایران وسوئد ذکر شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی