عصر بازار

۴۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند

عصر اعتبار- رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ۴۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند.

۴۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمید کارگر در نشست با فعالان صنعت فرش استان لرستان، افزود: در صورت تصویب اعتبار پیشنهادی در مجلس 80 هزار نفر قالیباف جدید در سال 1395 بیمه می‌شوند.

    وی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل بدهکاری دولت از بیمه قالیبافان جدید امتناع می‌کند و می‌گویند که اگر دولت بدهی‌های قبل را پرداخت کند ما بافندگان جدید را بیمه می‌کنیم.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: برای حل این مشکل اعتبار 1074میلیارد تومانی برای تحت پوشش قرار دادن 500 هزار قالیباف در بودجه سال 1395 پیشنهاد شده است که امیدواریم با رأی نمایندگان و تأیید شورای نگهبان اختصاص پیدا کند.

    کارگر اضافه کرد: البته نقدی نیز که به ما وارد شده این است که در معرفی افراد به بیمه‌ها انحراف زیاد بوده و با شدت و ضعف در استان‌های مختلف غیر قالیباف‌های زیادی بیمه‌شده‌اند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

    وی خاطرنشان کرد: بیمه قالیبافان بیمه خوبی است چون 20 درصد از حق کارفرما را دولت پرداخت می‌کند به همین دلیل انحراف آن زیاد بوده است.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در این دو سال اخیر به دلیل اینکه اعتباری برای بیمه قالیباف‌ها اختصاص نیافته است با مشکل مواجه شده‌ایم؛ البته وزیر کار و رفاه و استانداران و مجلس پیگیر بیمه قالیبافان بوده‌اند.

    کارگر اظهار کرد: در بخش تسهیلات نیز به چند شیوه عمل می‌شود که یکی از آنها پرداخت تسهیلات به قالیبافان است که این شیوه مورد تأکید و تأیید ما نیست؛ چراکه با پرداخت این تسهیلات، قالیبافان آن را در زمینه‌های دیگر هزینه می‌کنند و طبیعی است که این تسهیلات کمکی به صنعت فرش نمی‌کند.

    وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بالای 20 درصد سود و نتیجه‌ای جز بدهکار شدن قالیبافان ندارد و از دو محل دیگر یعنی اعتبارات فنی و اعتباری که در اختیار مرکز ملی فرش قرار دارد و دیگری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات به قالیبافان پرداخت می‌شود.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: امیدواریم شهرک تخصصی فرش که تمام فرآیند تولید فرش در آن انجام می‌شود امسال در استان لرستان به بهره‌برداری برسد.

    کارگر گفت: برای معرفی این فرش باید یک پاتوقی در استان وجود داشته باشد به‌ عنوان نمونه در شهریورماه گروهی از آمریکا توسط دفتر مرکز ملی فرش ایران به کشورمان سفر کنند که قرار است از صنعت فرش در استان‌های اصفهان، قم و فارس بازدید کنند اما چون لرستان فاقد مرکزی برای فرش است امکان حضور این گروه در این استان وجود ندارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی