عصر بازار

مدیرکل تعاون و کار استان تهران خبر داد

ساماندهی ۲.۷ میلیون بیمه‌شده در قالب تشکل‌ کارگری

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: دو میلیون و ۷۴۰ هزار کارگر بیمه شده در قالب تشکل‌های کارگری ساماندهی می‌شوند.

ساماندهی ۲.۷ میلیون بیمه‌شده در قالب تشکل‌ کارگری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، احمد لطفی‌نژاد  با اشاره به رشد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در دولت یازدهم، گفت: در سال 93 تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را از 765 تشکل به 1055 تشکل افزایش دادیم و موفق شدیم این رقم را در سال 94 به 1414 تشکل برسانیم.

    وی افزود: برای سال جاری هم پیش بینی کرده‌ایم که تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را با ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی و ارتقاء کیفیت آنها به 1717 تشکل تا پایان سال افزایش دهیم.

    لطفی نژاد ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما افزایش مشارکت جامعه کارگری و کارفرمایی و توسعه این تشکل‌ها در استان تهران است به همین دلیل در دو مرحله افزایش تشکل‌ها را در برنامه کاری قرار دادیم.

    به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، هم اکنون 2 میلیون و 740 هزار کارگر بیمه شده در سطح تهران وجود دارد که باید در قالب تشکلهای کارگری متشکل و ساماندهی شوند تا در حل و فصل مسایل تولید و اشتغال، سرمایه‌گذاری و بهبود معیشت جامعه کارگری نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

    وی همچنین از آموزش پیمانکاران و صدور گواهینامه مهارت ایمنی برای آنان خبر داد و گفت: درصددیم تا در سال جاری برای نظارت هرچه بهتر بر شرایط ایمنی محیط کار، کمیته‌های حفاظت فنی بهداشت کار را ارتقا بدهیم و از 3030 کمیته فعلی به 4040 کمیته حفاظت فنی بهداشت کار در استان تهران برسانیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی