عصر بازار

لیزینگ مسکن در پیچ و خم راهروهای بانک مرکزی

عصر اعتبار- مدیربرنامه‌ریزی مسکن وزارت راه وشهرسازی:لیزینگ مسکن برای خروج ازرکود بازارمسکن منتظرتصویب بانک مرکزی است.

لیزینگ مسکن در پیچ و خم راهروهای بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی چگینی در گفتگو باخبرگزاری صداو سیما گفت: لیزینگ یک فروش قسطی است و قانون ساماندهی مسکن به مسائل و بحث ها مالی حوزه مالی مسکن می پردازد و غیر از بحث بانک ، خدمات بازارهای مالی و سرمایه را هم وارد بخش مسکن می کند که به معنی توانمندسازی در حوزه مسکن است.

    وی درباره فروش قسطی مسکن افزود: فروش قسطی مسکن از سوی بانک مسکن صورت می گیرد یعنی انبوه سازانی که واحدهای خود را دارند 50 درصد پول را نقد و 50 درصد آن را به صورت قسطی بفروش می رسانند که 50 ماهه است و سقف آن تا 150 میلیون و نرخ آن معادل تورم است.

    وی ادامه داد: فروش قسطی نوعی لیزینگ است و دستورالعمل لیزینگ براساس ماده 14 قانون ساماندهی در بانک مرکزی درشرف تصویب است و با ضوابط و شرایط خاصی با نرخهای که مورد تصویب است انجام می شود و به بخش مسکن کمک می کند.

    چگینی افزود: سازنده در واقع منابع مالی را در اختیار متقاضی قرار می دهد و تضمین می کند 3-2 در صد برای کارمزد اضافه و قابل رقابت و پائین تراز نرخ سود بانکی می شود که رقابت ایجاد می کند.

    وی افزود: محصولات این روش متفاوت است و از ابزار و موسسات مالی گوناگون استفاده می شود اگر بتوانیم شرایط بازار و رقابتی را فراهم کنیم این اختیار انتخاب را به مشتری می دهیم.

    چگینی با اشاره به اینکه توانمند سازی خریداران و سازندگان از برنامه های وزارت راه و شهر سازی است گفت: افزایش سقف وامها ، جعاله و حساب پس انداز صندوق یکم از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای خروج از رکود بازار مسکن است بطوریکه ، این سقف وامهای ساخت بالا رفته و نرخ نسبت به گذشته پایین آمده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی