عصر بازار

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

جزئیات میزان شهریه ثبت‌نام در مدارس شاهد

عصر اعتبار- مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه مدارس شاهد در سال تحصیلی جدید کمتر از ۱۵ درصد رشد داشته است، میزان شهریه‌های مقاطع مختلف این مدارس را اعلام کرد.

جزئیات میزان شهریه ثبت‌نام در مدارس شاهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس،  محمدحسین کفراشی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان دریافت شهریه‌ها در مدارس شاهد اظهار داشت: نسبت به سال گذشته کمتر از 15 درصد و میزان تورمی که دولت اعلام کرده است، افزایش شهریه داریم.

    وی ادامه داد: حداقل‌ها و حداکثرهایی برای شهریه مدارس شاهد هر استان در هر مقطع تحصیلی مشخص می‌کنیم که ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان آن را بررسی کرده و به میزان برنامه‌هایی که این مدارس اجرا می‌کنند، بضاعت افراد و برخورداری استان از امکانات، عددی را به عنوان حداقل و حداکثر انتخاب کرده و به عنوان کمک سرانه فوق‌ برنامه مدارس شاهد انتخاب کرده و باید خانواده‌ها پرداخت کنند.

    کفراشی افزود: بخشی از این مبالغ برای دانش‌آموزان طرح شاهد است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مؤظف است هزینه آن را پرداخت کند و بخشی نیز خود افراد باید پرداخت کنند و ما نیز تخفیفاتی در نظر گرفته‌ایم.

    مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درخصوص ارقام شهریه مدارس شاهد تصریح کرد: حداقل شهریه برای مقطع ابتدایی 350 هزار و حداکثر 530 هزار تومان است، در دوره متوسطه اول که پایه هفتم است،حداقل 400 هزار و حداکثر 600 هزار تومان است.

    وی اضافه کرد: در دوره دوم متوسطه و پایه دهم حداقل شهریه 480 هزار و حداکثر 780 هزار تومان است؛ ضمن اینکه برای مقطع ابتدایی چه ورودی‌ آن و چه از پایه اول تا ششم در مدارس شاهد، مبلغ شهریه، میزان اعلام شده است.

    کفراشی تاکید کرد: این مبلغ نیز به عنوان کمک سرانه فوق برنامه است که در اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و صرف فعالیت‌های فوق برنامه  آموزشی و پرورشی مدرسه می‌شود و بحث سرویس مدارس جدا بوده و توسط انجمن اولیا و مربیان انجام می‌شود و اگر جدا از این موارد وجهی از اولیا بدون رضایت دریافت شود، ممنوع است.

    مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص کارت شهدای فرهنگی اظهار داشت: قریب به اتفاق کارت شهدای فرهنگی صادر شده است و مابقی نیز به دلیل اینکه کد پرسنلی یا عکس آنها تطبیق ندارد،با ادراه کل شاهد و ایثارگران استان‌ها مکاتبه شده تا اطلاعات دقیق‌تر جمع آوری شود.

    وی‌ افزود: هدف ما از این کار شناسایی شهدای فرهنگی بوده است تا اطلاعات جامع از آنها داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی