عصر بازار

پرداخت ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال در مناطق روستایی خراسان رضوی

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری از انعقاد قرارداد ۴۰۹ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی با مشارکت بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد.

پرداخت ۵۷۱ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغال در مناطق روستایی خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدعلی همدمی نژاد اظهار داشت: در این مدت 190 طرح به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد 90 مورد به مبلغ 409 میلیارد ریال به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پرداخت تسهیلات دیگر طرحهای مصوب در دست اقدام است.

    وی با اشاره به این که سهم خراسان رضوی برای سال 97 ابلاغ شده افزود: به منظور جذب 100 درصدی این اعتبارات مکاتبات لازم با فرمانداری‌های هر شهرستان انجام شده که براساس آن باید تمامی طرح‌های نوآورانه که توانایی دریافت تسهیلات از بانک سینا را دارند حداکثر تا 15 مهرماه امسال برای انجام اقدامات بعدی به استانداری معرفی شوند.

    همدمی نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب 100 درصدی تسهیلات سبب افزایش سهم استان و مشوق‌های در نظر گرفته شده خواهد شد، باید فرمانداران با رویکرد تخصیص تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا و نوآورانه و اولویت تکمیل زنجیره تولید اقدام با جدیت و تلاش مضاعف این موضوع را پیگیری کنند.

    وی افزود: تمامی طرح‌های در حال بررسی که قبل از 28 تیرماه به بانک سینا معرفی شده‌اند فقط تا پایان 15 مهرماه امسال فرصت دارند تا پرونده خود را تکمیل و تسهیلات خود را دریافت کنند.

    همدمی نژاد عنوان کرد: در سامانه کارا نیز که از 20 دی ماه سال گذشته راه‌اندازی شده در قالب 2 هزار و 273  طرح بیش از 162 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده و از این محل 4 هزار  823 شغل جدید ایجاد شده است.

    وی گفت: نتیجه عینی این اقدامات علاوه بر افزایش درآمد روستائیان آن است که با وجود کاهش جمعیت روستائیان در سطح کشور، در استان شاهد رشد جمعیت روستایی و حتی در بعضی از مناطق شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو