عصر بازار

معرفی ۴۲۴ متقاضی تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به بانک ها

عصر اعتبار- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر در خصوص مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا گفت: این تسهیلات به ۱۴ رسته مشخص شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعلق می‌گیرد که در استان بوشهر از طریق ۱۴ بانک دولتی و خصوصی، ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، انصار، اقتصاد نوین، سینا، آینده و موسسه اعتباری و غیر بانکی ملل پرداخت می‌شود.

معرفی ۴۲۴ متقاضی تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به بانک ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا پناه با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: 9 هزار واحد صنفی آسیب دیده از کرونا تاکنون در استان بوشهر مشمول دریافت این تسهیلات شناخته شده‌اند و همچنین 1 هزار و 31 پرونده اسامی آنها به دستگاه های اجرایی و بانک ها ارسال و 424 پرونده برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

    این مسئول خاطرنشان کرد: متقاضیان واجد شرایط، می‌توانند بعد از ارائه مستندات قانونی برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

    پناه اظهار کرد: از مجموع تسهیلات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در بحث آسیب کرونا، 1 مورد مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 673 مورد مربوط به اداره راه و شهرسازی، 99 مورد مربوط به صنعت، معدن و تجارت، 56 مورد مربوط به بهزیستی، 4 مورد مربوط بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، 124 مورد آموزش و پرورش، 3 مورد مربوط به ورزش و جوانان، 26 مورد مربوط به فرهنگ و ارشاد اسلامی، 23 مورد مربوط به زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 14 مورد مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، 6 مورد مربوط به آموزش فنی و حرفه‌ای و 2 مورد مربوط به نهاد های وزارت کشور است.

    پناه در خصوص شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بر اساس شیوه نامه اعلامی خاطر نشان کرد: واحدهای مشمول باید لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفند ماه 98 را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند و در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که لیست شاغلین مربوط به فروردین 99 را تا پایان اردیبهشت 99 به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند.

    وی یاد آور شد: در صورتی که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد 99 استفاده نمایند به ازای هر فرد دریافت کننده بیمه بیکاری، مشمول دریافت این تسهیلات نخواهند شد و لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه کارا هیچ گونه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت زمان متقاضیان با مراجعه به سامانه کارا و با وارد کردن کد ملی بانک مربوطه را شناسایی کنند و در اسرع وقت نسبت به تکمیل پرونده تسهیلات مراجعه نمایند.

    حمیدرضا پناه افزود: بحث تزریق تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا برای حفظ اشتغال است و این مهم باید با سرعت ویژه انجام شود تا مشاغل ایجاد شده از دست نرود.

    شناسایی 52 تعاونی مشمول تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا

    به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ؛ حمیدرضا پناه از شروع ثبت نام کسب و کارهای تعاونی آسیب دیده از سوی ویروس منحوس کرونا خبر داد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران ابلاغیه معاونت اقتصادی رئیس جمهور تعداد 52 مورد کسب و کار تعاونی آسیب دیده شامل 40 واحد تولیدی و 12 واحد خدمات در استان بوشهر تعیین گردیده است.

    وی بیان کرد: متقاضیان مشمول موضوع فعالیت مرتبط با رسته های تعیین شده بایستی نسبت به ثبت نام در سامانه کارا به نشانی corona-kara.mcls.gov.ir اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی