عصر بازار

بلایی که قرنطینه سر اقتصاد آلمان اورد!

عصر اعتبار- شماری از اقتصاددانان آلمانی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند تعطیلی پنج هفته ای اقتصاد این کشور باعث خواهد رشد اقتصادی ۱.۵ درصد کمتر از برآورد قبلی باشد.

بلایی که قرنطینه سر اقتصاد آلمان اورد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، گروهی از اقتصاددانان آلمانی با اشاره به اینکه قرنطینه سراسری و تعطیلی کسب و کارها بیشتر از زمانی بوده که قبلا تصور می شده است از کاهش بیشتر رشد بزرگ ترین اقتصاد اروپا در سال جاری خبر دادند.

    در شرایطی که تولیدات صنعتی آلمان در بدترین وضعیت خود از زمان ثبت آمارهای مربوطه قرار دارد و یمزان صادرات نیز به پایین ترین سطح دو دهه اخیر رسیده است، انتظار می رود رشد اقتصادی امسال آلمان به منفی 6.5 درصد برسد که 1.5 دصرد کمتر از برآورد قبلی و بدترین عملکرد بزرگ ترین اقتصاد اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم (1939-1945 میلادی) خواهد بود.

    به گفته این اقتصاددانان، نرخ بیکاری نیز تحت تاثیر شرایط ایجادشده روندی صعودی خواهد داشت تا جایی که انتظار می رود شمار بیکاران آلمانی با نیم میلیون افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از دو میلیون و 570 هزار نفر برسد.

    ورونیکا گریم- مشاور اقتصادی مرکز مطالعات کیل گفت: ما در حال حرکت به سمت یک رکود فراگیر هستیم. این احتمال وجود دارد که با افزایش شمار مبتلایان شاهد ایجاد موج دوم کرونا نیز باشیم.

    این کارشناسان با اشاره به اینکه تمایل سرمایه گذاران خارجی برای انجام پروژه های جدید کاهش یافته است از مواجه شدن شرکت های آلمانی با ریسک های جدید در نتیجه کاهش جریان ورودی سرمایه و کاهش تقاضای واردات جهانی خبر داده اند.

    به گفته این اقتصاددانان آلمانی، اقتصاد آلمان سال آینده از رکود خارج می شود و پبش بینی شده است رشد اقتصادی 4.5 درصدی در سال آینده برای آن به ثبت برسد. دولت آلمان تاکنون حدود 130 میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا و حمایت از کسب و کارهای این کشور تخصیص داده است و با همکاری مشترک فرانسه تلاش دارد تا 600 میلیارد یورو نقدینگی به بازارهای مالی اروپایی از طریق مکانیسم ثبات اتحادیه اروپا تزریق کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی