عصر بازار

حمایت مدیرعامل جدید بانک عامل بخش مسکن از بورس املاک

عصر اعتبار- مدیرعامل جدید بانک عامل بخش مسکن، اجرای تعهدات بانک برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و اجرای طرح ملی اقدام مسکن را از مهمترین استراتژی‌های این بانک عنوان کرد.

حمایت مدیرعامل جدید بانک عامل بخش مسکن از بورس املاک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمود شایان در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید این بانک که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عباس معمارنژاد معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رامتین رحیمی انارکی فرزند مرحوم رحیمی انارکی برگزار شد، با اشاره به اینکه 30 درصد از هزینه‌های سبد خانوار، 12 درصد درآمد اشتغال مستقیم و 21 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی مرتبط به بخش مسکن است، افزود: اندازه بانک‌ها به اندازه ترازنامه مالی آنها نیست که بگوییم کدام بانک بزرگ‌تر است.

    وی بخش مسکن را پیچیده‌ترین مسأله حوزه اقتصاد کلان دانست و گفت: اگر پیچیدگی اصل مسئله را در نظر بگیریم بانک عامل بخش مسکن یکی از مهمترین مأموریت‌ها را بر عهده دارد؛ بنابراین در این شرایط نیازمند تصمیمات کارا و ارزشمند هستیم.

    مدیرعامل جدید بانک تخصصی بخش مسکن با تأکید بر اینکه جامعه دانشگاهی، انجمن‌ها، انبوه سازان و فعالان اقتصادی باید در تحقق هدف دولت در حوزه تحرک بخشی مسکن در کنار بانک باشند، گفت: توجه ویژه به راه اندازی بورس املاک و مستغلات، استفاده از بازار پرانرژی بورس برای تأمین مالی بخش مسکن، تغییرات اساسی در حوزه منابع از تأمین زنجیره تولید تا تولید مسکن، هدایت سیاست حمایتی به سمت انبوه سازی باید با جدیت در دستور کار باشد.

    شایان مهمترین استراتژی بانک عامل بخش مسکن را تعیین تکلیف و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: دومین مأموریت بانک، طرح اقدام ملی است که در این زمینه تلاش ویژه خواهم کرد.

    وی گفت: با توجه به شعار امسال که جهش تولید نامگذاری شده، به همراه هیئت مدیره بانک قول می‌دهیم تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح عظیم ملی مسکن به کار بگیریم و هر روز شاهد توفیق اجرای این طرح باشیم.

    مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا حمایت مجلس و دولت را برای برنامه اقدام ملی مسکن جلب کنیم، گفت: از دیگر برنامه‌های آتی بانک، حرکت به سمت کاهش زیان، سودآوری، تقویت سرمایه بانک، توسعه بانکداری دیجیتال، فروش اموال مازاد، جذب منابع ارزان قیمت و هوشمندسازی بانک خواهد بود؛ به نحوی که پرداخت تسهیلات به انبوه ساز هر چه سریع‌تر انجام شود.

    شایان ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری برای تأثیرپذیری بهتر، استفاده حداکثری از ظرفیت انتشار اوراق‌های رهنی، صکوک و استصناع و همچنین بورسی شدن برخی شرکت‌های بانک را از دیگر برنامه‌های بانک مسکن در دوران مدیریت خود عنوان کرد و گفت: در حوزه پرسنل نیز تلاش می‌کنم بر مبنای اصل شایسته سالاری و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان رسمی، شرکتی و بازنشستگان اقدامات لازم را انجام دهیم.

    پورسعید خلیلی