عصر بازار

نرخ بیکاری فرانسه کم شد

عصر اعتبار- برای دومین فصل متوالی روند نزولی نرخ بیکاری فرانسه ادامه یافت.

نرخ بیکاری فرانسه کم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شمار بیکاران فرانسه تا پایان سه ماهه چهارم سال 2020 به هشت درصد رسید که این نرخ 0.5 درصد کمتر از پیش بینی ها و 1.0 درصد کمتر از دوره مشابه قبلی است. این نرخ بیکاری هم چنین کمترین نرخ ثبت شده سه فصل اخیر محسوب می شود.

    شمار افراد بیکار طی این مدت با 340 هزار نفر کاهش به دو میلیون و  400 هزار نفر نفر رسید تا برای دومین فصل متوالی شمار بیکاران فرانسوی زیر سه میلیون نفر باقی بماند. 

    در عین حال شمار بیکاران در بین جمعیت در سن کار ( 25 تا 49 سال) با 240 هزار نفر افزایش به یک میلیون و 860 هزار نفر رسید. در حال حاضر 640 هزار جوان فرانسوی بیکار هستند که این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل 11 هزار نفر کاهش پیدا کرده است. در بین جمعیت سالمند (بالای 50 سال) نیز شمار بیکاران با 50 هزار نفر کاهش در مقایسه با دوره قبل به 854 هزار نفر رسیده است.

    متوسط نرخ بیکاری فرانسه در بازه زمانی 1996 تا 2020 معادل 9.17 درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به نرخ 10.7 درصدی سه ماهه نخست سال 1996 و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به نرخ 7.2 درصدی سه ماهه نخست سال 2008 بوده است.

    فرانسه کماکان یکی از هفت کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و رشد اقتصادی این کشور نیز به احتمال بسیار زیاد به کمترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون خواهد رسید. مساله ای که کار دولت را برای حفظ نرخ بیکاری در سطح کنونی بسیار دشوار خواهد ساخت و احتمالا شاهد افزایش این نرخ در ماه‌های آتی خواهیم بود. 

    فرانسه یکی از بالاترین نرخ های بیکاری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی