عصر بازار

سقوط ارزهای دیجیتال به دنبال ممنوعیت در چین

عصر اعتبار- قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال اعلام ممنوعیت معاملات این ارزها توسط موسسات مالی و اعتباری چین به شدت سقوط کرد و قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به زیر ۴۰ هزار دلار بازگشت.

سقوط ارزهای دیجیتال به دنبال ممنوعیت در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، قیمت ارزهای دیجیتال به دنبال اعلام ممنوعیت معاملات این ارزها توسط مؤسسات مالی و اعتباری چین به شدت سقوط کرد و قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به زیر 40 هزار دلار بازگشت. پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه بانک‌ها و مؤسسات مالی چین از هرگونه عملیات بانکی مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال منع شده‌اند، ارزش بیت‌کوین با سقوطی 7.73 درصدی (تا ساعت 10:51 به وقت تهران) به 39,781.73 دلار بازگشت.

    ارزش اتریوم، دومین ارز مجازی بزرگ جهان با سقوطی 11.02 درصدی به 3007.06 دلار رسید. ریپل، سومین ارز دیجیتالی جهان با سقوط 7.41 درصدی به 1.46 دلار رسید. قیمت ارزهای مجازی به دنبال توییت‌های اخیر ایلان ماسک، مالک تسلا و انتقاد او از مصرف انرژی بالای این ارزها و آسیب وارده به محیط زیست، تحت فشار قرار گرفت. با سقوط ارزش بیت کوین به زیر 40 هزار دلار که برای اولین بار در 14 هفته اخیر رخ داد، 280 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای مجازی جهان بر باد رفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی