تاثیر مثبت آزادسازی منابع ارزی در اقتصاد ملی

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: آزادسازی هر مقدار از منابع ارزی ایران در کشور‌های مختلف تبعات قابل توجهی در اقتصاد ملی ما خواهد داشت.

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳:۰۰

تاثیر مثبت آزادسازی منابع ارزی در اقتصاد ملی

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، آقای علی حسینی در خصوص تاثیر مثبت آزادسازی 6 میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران و ادامه این روند گفت: قطعا با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب و همچنین محدودیت‌های مبادلات مالی و ارزی، آزادسازی هر مقدار از منابع ارزی ایران در کشور‌های مختلف تبعات مثبت و قابل توجهی را در اقتصاد ملی ما خواهد داشت. خوشبختانه آزادسازی منابع ارزی با پیگیری‌ها و دیپلماسی فعال سیاسی و اقتصادی دولت و بانک مرکزی محقق شد که از آن به عنوان یک کار بزرگ و مهم در عرصه بین المللی یاد می‌شود.

آقای حسینی با مثبت ارزیابی کردن نتایج سفر‌های رئیس کل بانک مرکزی به کشور‌های منطقه ادامه داد: مطمئنا ایجاد دیپلماسی سیاسی و ارزی از سوی مقامات کشورمان از جمله رئیس کل بانک مرکزی و سفر وی به کشور‌های منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است، چراکه سیاست و مواضع عالی‌ترین مقام پولی بانکی هر کشوری می‌تواند تاثیر مستقیم بر اقتصاد آن کشور داشته باشد و امیدوارم این روند همچنان استمرار و تداوم داشته باشد.

این فعال اقتصادی آزادسازی منابع و دارایی‌ها بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف را گامی رو به جلو در پشت سر گذاشتن محدودیت‌ها و تحریم‌های بین المللی دانست و گفت: به طور قطع ذخایر و منابع مالی و ارزی هر کشوری در اقتصاد آن بسیار تاثیرگذار است که ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم. خوشبختانه دولت و بانک مرکزی به این منظور با اجرای سیاست‌های ویژه توانسته اند بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و با آزادسازی منابع بلوکه شده، اتفاق مهمی را در بخش ارزی رقم بزنند.

رئیس پیشین کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران به سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی و ثبات بازار ارز نیز اشاره کرد و ادامه داد: بانک مرکزی از اوایل سال جاری با جدیت به اجرای سیاست تثبیت اقدام کرد که این سیاست‌ها رفته رفته با اثرات مطلوب و ثبات نسبی در بازار ارز همراه شد. البته همچنان معتقدم که این سیاست‌ها زمانی به درستی در بازار تاثیر می‌گذارد که ادامه‌دار و واقعی باشد، چون در غیراینصورت نمی‌توان بازار را برای مدت طولانی بوسیله اقدامات دستوری و مقطعی کنترل کرد.

آقای حسینی تاثیر روانی اخبار آزادسازی منابع ارزی و دیپلماسی اقتصادی دولت و بانک مرکزی بر بازار‌های مختلف به ویژه بازار ارز را بسیار مثبت دانست و اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته با توجه به سفر‌های رئیس کل بانک مرکزی به کشور‌های منطقه و انتشار اخبار آن شاهد انعکاس مثبت، مستقیم و فوری در بازار بودیم. مطمئنا این روند در صورت تداوم، نه تنها در ایجاد ثبات و آرامش بازار‌های مختلف، بلکه در بخش سرمایه گذاری نیز تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب ها

اقتصادمنابع ارزی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا