عصر بازار

استاندار گلستان خبر داد:

اعطای ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۴۰۱ واحد تولیدی گلستان

عصر اعتبار- استاندار گلستان گفت: تا این لحظه ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۴۰۱ واحد تولیدی گلستان اعطا شود.

اعطای ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۴۰۱ واحد تولیدی گلستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسن صادقلو در هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به اینکه تاکنون یک‌هزار و 140 واحد در سامانه تسهیلات تولیدی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به ثبت‌نام‌های صورت گرفته و بررسی‌های انجام شده مصوب شده تا این لحظه 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به 401 واحد تولیدی اعطا شود.

    وی مصوبات کارگروه را دارای اهمیتی بالا خواند و تصریح کرد: هویت این کارگروه حذف هر مانعی در مسیر اشتغال، رونق اقتصاد و افزایش تولید است و این مسیر تمام توان استان باید در سال اقتصاد مقاومتی همکاری داشته باشند.

    صادقلو با تاکید بر تهیه گزارشاتی از وضعیت فعلی بنگاه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: تهیه این گزارشات و مقایسه آن پس از اعطای تسهیلات می‌تواند تاثیر این وام‌ها را بر رونق چرخه صنعت و تولید نمایان سازد.

    استاندار گلستان در این جلسه که مشکلات محیط زیستی شرکت «کانسار خزر» و شرکت‌هایی از جنس آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت، یادآور شد: بر اساس مصوبه کارگروه 6 ماه مهلت برای اخذ استاندارهای لازم و رفع موانع محیط زیستی به این شرکت‌ها داده می‌شود تا بتوانند چرخه تولید را پایدار نگه دارند.

    صادقلو در این کارگروه که مسائل بانکی دو بنگاه اقتصادی نیز مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بانک‌ها همکاری لازم را برای استمهال، تقسیط و ارائه وام 18 درصد به جای 34 درصد را داشته باشند، تا این واحدها بتوانند با رونق تولید، اشتغالزایی لازم را صورت دهند.

    همچنین در این جلسه که با بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همراه بود، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت تسهیلات تولیدی ارائه کرد و گفت: تا پیش از این جلسه پرونده 307 واحد تولیدی در کمیته بررسی تصویب شد و 87 واحد به بانک‌ها ارجاع شده‌اند که این آمارها موجب شده گلستان رتبه دوم همکاری و همراهی را در سراسر کشور داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی