عصر بازار

گام مثبت بیمه سلامت و تامین اجتماعی در ارایه داروهای رایگان بیماران خاص

ستاد مدیریت بیماران‌خاص تشکیل شود

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون بهداشت‌ و‌درمان مجلس با یادآوری ارائه داروهای ‌رایگان به بیماران ‌خاص تحت‌ پوشش بیمه‌سلامت و تامین‌اجتماعی، بر لزوم تشکیل ستاد مدیریت بیماران‌خاص در وزارت بهداشت تاکید کرد.

گام مثبت بیمه سلامت و تامین اجتماعی در ارایه داروهای رایگان بیماران خاص
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  خانه‌ملت،  محمدحسین قربانی در خصوص وضعیت بیمه و درمان بیماران خاص، گفت: در طرح تحول سلامت برای بیماران خاص گام های خوبی برداشته شد که دریافت داروهای رایگان یکی از این اقدامات بود.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر این اساس بیماران خاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت هستند می‌توانند داروهای خود را به صورت رایگان دریافت کنند با این وجود در مدیریت بیماران خاص کشور ضعف وجود دارد زیرا این افراد به صورت جامع ساماندهی نشده‌اند.

    وی با یادآوری اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت و درمان را برای تشکیل ستاد یا پایگاهی تحت عنوان مدیریت بیماران خاص مصمم ساخته است، افزود: ستاد یا پایگاه مدیریت بیماران خاص در وزارت بهداشت و درمان ارتباطی با مجمع خیرین بیماران خاص ندارد، این مجموعه باید علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات بیماران خاص، برنامه و استراتژی برای مدیریت آنها پیشنهاد دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان مکلف به بهبود شرایط درمانی بیماران خاص است، گفت: مصمم ساختن وزارت بهداشت و درمان برای ساماندهی بیماران خاص در راستای انجام وظیفه نظارتی نمایندگان است، بهبود شرایط درمان بیماران خاص و ایجاد پایگاه یا ستاد مدیریت بیماران خاص هم نیازی به طرح یا لاحیه ندارد البته در سایر حوزه‌های مرتبط مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای حل مشکلات بیماران خاص را دارد.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی آماده است تا برای کمبود منابع بیمه و درمان بیماران خاص و اصلاح یا تصویب قانون جدید برای این قشر اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی