عصر بازار

رییس اتحادیه املاک خبر داد:

رشد معاملات مسکن در تهران

عصر اعتبار- رییس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد: در تیرماه سال جاری تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن تهران ۱۶.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش یافت اما تعداد معاملات کل کشور با کاهش ۵۷ درصدی همراه بود.

رشد معاملات مسکن در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا،حسام عقبایی اظهار کرد: در تیرماه سال جاری در شهر تهران 16 هزار و 499 قرارداد خرید و فروش مسکن به امضا رسید. این رقم در مدت مشابه سال قبل  14 هزار و 187 مورد بود که رشد 16.2 درصدی را نشان می دهد.

    وی افزود: در بخش اجاره نیز در شهر تهران 21 هزار و 838 قرار داشتیم که با توجه به رقم 20 هزار و 643 مورد سال گذشته، قراردادهای اجاره 5.7 درصد افزایش یافته است.

    رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین آمار خرید و فروش مسکن کل کشور را اعلام کرد و گفت: در تیرماه سال جاری 53 هزار و 865 قرارداد خرید و فروش در کل کشور امضا شد. این رقم در مدت مشابه سال قبل 84 هزار و 549 مورد بود که کاهش 57 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

    عقبایی ادامه داد: در اجاره کل کشور نیز آمار نسبت به ماه مشابه سال قبل اندکی کاهش یافت. در تیرماه امسال 71 هزار و 655 قرارداد اجاره به ثبت رسید و با توجه به تعداد 74 هزار و 723 قرارداد اجاره سال قبل با کاهش 4.2 درصدی مواجه بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی