عصر بازار

وزیر کشاورزی تأکید کرد

لزوم سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بحث بازاریابی محصولات تولید شده بسیار مهم است، تصریح کرد: باید به فکر توسعه صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در این عرصه باشیم.

لزوم سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود حجتی امروز در بازدید از یک مزرعه نمونه کشت بذر هیبریدی در روستای جعفرآباد شهرستان تاکستان با بیان اینکه امیدواریم مشکلات حوزه کشاورزی با همکاری و هم‌فکری مسئولان برطرف شود، اظهار کرد: داربستی کردن باغات انگور محصولات را سه برابر می‌کند.

    وی افزود: سال گذشته 6000 هکتار از باغات منطقه تاکستان داربستی شدند که امیدواریم با همکاری مسئولان منطقه این آمار افزایش پیدا کند.

    وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در 10 هزار هکتار از اراضی کشت جالیز کشور تمام مراحل کشت محصول از جمله نشاء‌کاری، تولید بذر و آبیاری به صورت مدرن انجام می‌شود اما باید بحث بازاریابی محصولات تولید شده نیز در نظر گرفته شود.

    حجتی تصریح کرد: نمی‌توانیم میلیون‌ها تن میوه در یک فصل تولید کنیم و انتظار تازه‌خوری آن را داشته باشیم درواقع باید به فکر توسعه صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در این عرصه باشیم.

    وی با اشاره به یک شرکت کشاورزی موفق در ایجاد صنایع تبدیلی گفت: یک شرکت به کمک حساب سپرده ارزی توانسته است صنایع مورد نیاز خود را تأمین کند؛ این مجموعه سال گذشته 38 میلیون دلار صادرات داشته و با 4000 کشاورز قرارداد خرید گوجه‌فرنگی قبل از نشاءکاری امضاء کرده است.

    در این بازدید از پنج تولیدکننده برتر و کشاورز نمونه تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی