عصر بازار

ربیعی عنوان کرد

صدور ۴۰۰ هزار دفترچه بیمه برای بیمه‌شدگان جدید تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ریزش نیرو در صنایع سنتی اتفاق می‌افتد، گفت: برای کارگران جدید ۴۰۰ هزار دفترچه تامین اجتماعی صادر شده است.

صدور ۴۰۰ هزار دفترچه بیمه برای بیمه‌شدگان جدید تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از  فارس، علی ربیعی بعدازظهر امروز در نشست ملی هماهنگی و اجرای پروژه طرح توسعه کسب و کار که به صورت مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کار و اتحادیه جهانی زنبورداران ایران در محل وزارت جهاد برگزار شد، به وضعیت اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: اشتغال از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت بوده و به نوعی باید گفت، اولویت یک ما محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ما در حوزه اشتغال مبتنی بر رشد است، اظهار امیدواری کرد: بیکاری تل انبار شده که ناشی از کسری رشد اقتصادی و کوچک شدن اقتصاد در سال‌های گذشته به وجود آمده و اکنون ما باید جور آن را بکشیم، هر چه زودتر حل شود.

    ربیعی بر این نکته تأکید کرد که سالانه 600 هزار شغل باید در حوزه خدمات مولد و امور دام ایجاد شود و افزود: از سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه صنعت زنبورداری می‌خواهیم که به این مسئله ورود کنند و ما هم برای حمایت از این صنعت به دنبال آن هستیم که ترکیبی از بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی برای زنبورداران به وجود آید.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که ما باید نام و نشان تجاری معتبری برای عسل تولیدی در کشور ایجاد کنیم، تا در پی آن افزایش صادرات و ایجاد اشتغال را شاهد باشیم.

    ربیعی به آمار موجود در وزارتخانه متبوعش اشاره کرد و گفت: طبق آمار بیش از 400 هزار دفترچه بیمه‌شده جدید که برای بار اول در سازمان تأمین اجتماعی ثبت شده‌اند، داریم که به ما نشان می‌دهد که در بخش‌هایی از صنعت به نقطه میرایی و ریزش نیرو رسیده‌ایم که این مسئله در صنایع دستی که مربوط به چهار دهه گذشته است، بیشتر مشاهده می‌شود.

    وی اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد در صنعت پوشاک، کفش و بخش‌هایی از صنایع دستی با جهش‌های شغلی مواجهیم، ولی ظرفیت‌های فوق‌العاده زیادی در بخش‌های خدمات مولد مانند حمل و نقل و گردشگری داریم.

    وی اظهار امیدواری کرد که با امضای تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت جهاد و وزارت کار به همراهی بخش خصوصی برای توسعه کسب و کار در صنعت زنبورداری اتفاق افتاده، شاهد افزایش تولید، اشتغال و صادرات عسل و محصولات مشتق از آن با ارزش افزوده بیشتر باشیم، چرا که طبق این تفاهم‌نامه در مرحله اول، 5 هزار نفر در 6 استان کشور مشغول به کار خواهند شد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی