عصر بازار

مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید:

منابع مالی صندوق کارافرینی امید کافی نیست

عصر اعتبار- مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی کشور گفت: یکی از مشکلات ما کافی نبودن منابع صندوق برای پوشش دادن همه اهدافمان است و امیدواریم با حمایت مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه منابع مالی صندوق تقویت شود.

منابع مالی صندوق کارافرینی امید کافی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا همتی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی مصنوعات برنزی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه  افزود: صندوق، سازمان بسیار توانایی برای حمایت از کارآفرینی و اشتغال است و خوشبختانه همکاران خوبی نیز داریم که قدرت شناسایی و حمایت دارند ولی متاسفانه منابع مالی ما محدود است.
    به گفته همتی صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید روش های جدیدی برای حمایت از افراد نیازمند و البته توانا طراحی کرده است.
    وی شناسایی افرادی که نیازمند شغل هستند را از روش های جدید صندوق عنوان کرد به این صورت که صندوق با شناسایی افراد نیازمند به سراغ آنها می رود و در توسعه کسب و کار و یا یافتن شغل به این افراد کمک می کند.
    همتی افزود: کمک های صندوق علاوه بر تسهیلات شامل مشاوره و آموزش نیز می شود بدین معنی که کمک می کنیم تا تبادل تجربه ای بین افراد توانمند و کم توان اتفاق بیافتد.
    به گفته همتی؛ صندوق کمک می کند تا کسانی که فروش خوبی دارند دانش خودشان را در اختیار افرادی قرار دهند که در روش های فروش محصولاتشان دچار مشکل هستند.
    مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید بیان داشت: صندوق در دولت یازدهم علاوه بر حمایت از افراد خوداشتغال و خویش فرما، از افراد کارفرما نیز حمایت می کند، یعنی کسانی که این توانایی را داشته باشند تا برای افراد بیشتری ایجاد اشتغال بکنند.
    همتی افزود: گاهی اوقات از افرادی تحت عنوان پشتیبان حمایت می کنیم که یا به خودش و یا به افرادی که در ارایه محصول نهایی به او کمک می کنند تسهیلات می دهیم.
    وی از رایزنی با موسسات خیریه خبر داد که به جای پرداخت های عامل المنفعه افراد را در راستای ایجاد اشتغال توانمند بکنند.
    همتی در ادامه 'طرح یک روستا یک محصول' را دیگر برنامه صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد و افزود: توانسته ایم این طرح را در چند روستای کشور اجرا کنیم و البته این طرح بستگی به ظرفیت خود روستاها نیز دارد به عنوان مثال ممکن است در یک روستا از قالی بافی و در روستایی دیگر از پرورش مرغ بومی حمایت کنیم.
    به گفته مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید؛ حمایت از صندوق های خرد محلی از دیگر برنامه های این صندوق است به این صورت که به گروه های 50 نفره روستایی تسهیلاتی داده می شود تا خودشان از طرح های اشتغال آفرینی افراد حمایت بکنند.
    وی افزود: روش دیگر ما حمایت از برندهای ایرانی است به این صورت که از توسعه بازار فروش و یا توسعه حمل و نقل آنها حمایت می کنیم.
    همتی اظهار کرد: به طور کلی تکلیف صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است و حداکثر مبلغ تسهیلات ما به افراد یک میلیارد ریال است، البته اگر کارگاهی در جهت تقویت کارگاه تولیدی مورد حمایت ما ایجاد بشود ما به این کارگاه جدید نیز تسهیلات می دهیم.
    به گفته وی صندوق در حقیقت به صنعتی کمک می کند تا بتواند علاوه بر بازارهای داخلی بازارهای بین المللی را نیز فتح بکند و فروش خارجی داشته باشد.
    همتی در پایان گفت: نگاه صندوق به سمت مناطق کمتر برخوردار و روستاها است و تلاش می کنیم از این مناطق خوب حمایت بکنیم.
    مدیر توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید به مناسبت هفته دولت به منظور بازدید و افتتاح چند طرح مورد حمایت این صندوق به کرمانشاه سفر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی