عصر بازار

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

شرط اثرپذیری شاخص بورس از کاهش نرخ سود بانکی

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چند نرخ سود بانکی در دو سال گذشته چند بار کاهش پیدا کرده است اما تا زمانی که تسهیلات کم بهره در مدت زمان کوتاهی به صنایع و بنگاهها تزریق نشود نمی توان بصورت ملموس آثار آن را در بورس مشاهده کرد.

شرط اثرپذیری شاخص بورس از کاهش نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ابراهیم خلیلی گفت: بررسی وضعیت کنونی مولفه های تاثیرگذار بر بازار سهام کشور حکایت از رسیدن بورس به تعادل دارد و پیش بینی می شود تا پایان امسال از ریزشهای شدید در شاخص و معاملات بورس خبری نباشد.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس یکی از مولفه های اثرگذار بر اقتصاد و بورس موضوع قیمت جهانی نفت است که با تصمیمات گرفته شده در نشست اخیر اوپک امیدواریها به رشد قیمت جهانی نفت در آینده بیشتر شده است، تا جایی که برخی از کارشناسان قیمت 70 دلاری را برای آن در ماهای آینده متصور هستند.
    وی اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت‌های جهانی کالاها نیز چند ماهی است که به تعادل رسیده و رشد داشته است و بر این اساس با توجه به این که بسیاری از صنایع بورسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این موضوع اثرپذیر هستند می توان از این منظر نیز به روند متعادل معاملات بور س، دستکم تا پایان امسال امیدوار بود.
    این کارشناس بازار سرمایه همچنین کاهش نرخ سود بانکی را یکی دیگر از موضوعات مورد توجه بورس برشمرد و اذعان داشت: هر چند نرخ سود بانکی در دو سال گذشته چند بار کاهش پیدا کرده است اما تا زمانی که تسهیلات کم بهره در مدت زمان کوتاهی به صنایع و بنگاهها تزریق نشود نمی توان بصورت ملموس آثار آن را در بورس مشاهده کرد.
    وی در خصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر معاملات بازار سرمایه نیز گفت: حوزه سیاست همیشه یکی از موضوعات مورد توجه معامله گران بوده است که به دادوستدهای بورس جهت می دهد که از این جهت انتخابات امریکا می تواند مولفه ای باشد که توسط سرمایه گذاران و معامله گران بورس رصد شود.
    خلیلی در ادامه ضمن پیش بینی روند متعادل و رو به رشد برای بازار سهام در ماههای پیش رو تصریح کرد: با این وجود معامله گران بویژه تازه واردها باید برای خرید و فروش سهام در بورس به بررسی تمامی مولفه های اثرگذار بر بازار بپردازند و به صورت هیجانی اقدام به معامله نکنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی