عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد

تضمین کل تسهیلات دریافتی تعاونی‌ها تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با اشاره به تجربه موفق سایر کشورها در تضمین طرح‌های کارآفرینانه، ظرفیت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را برای کمک به توسعه تعاونی‌ها تشریح کرد.

تضمین کل تسهیلات دریافتی تعاونی‌ها تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، همایش نقش صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در توسعه تعاونی ها در استان فارس با حضور مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از مدیران صندوق ضمانت و اداره کل کار استان برگزار شد.

    در این همایش حسین نژاد مدیرعامل صندوق، ضمن اشاره به تجربه موفق سایر کشور ها در تضمین طرح های کارآفرینانه، ظرفیت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را جهت کمک به توسعه تعاونی ها تشریح کرد.

    وی ضمن توضیح در مورد پلتفرم تامین مالی جمعی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اعلام آمادگی کرد طرحی در استان فارس به عنوان پایلوت تامین مالی شود.

    در ادامه این همایش، مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ضمن نوید بخش خواندن خدمات جدید صندوق و اعلام آمادگی جهت همکاری بیش از پیش با صندوق ضمانت در استان فارس به انتقال نقطه نظرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان در خصوص اخذ ضمانت نامه از صندوق پرداخت.

    در پایان این مراسم جهت گسترش همکاری فی مابین صندوق ضمانت و  اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان فارس با هدف ارائه خدمات مستقیم و مطلوب به شرکت های تعاونی استان، دفتر نمایندگی صندوق در  اداره کل کار استان افتتاح شد.

    در این جلسه معاون پشتیبانی اداره کل کار استان با حفظ سمت به عنوان رابط صندوق در استان منصوب شد.

    * تضمین 100% اصل و سود تسهیلات دریافتی تعاونی‌ها تا سقف 5000میلیون ریال

    همچنین، جلسه روسای شعب بانک توسعه تعاون استان فارس با حضور سرپرست استان، جعفری معاون فنی صندوق و جمعی از مدیران بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تشکیل شود.

    در این جلسه، جعفری معاون فنی صندوق، ضمن تشریح راهکارهای گسترش همکاری صندوق با بانک توسعه تعاون به ظریفت‌های جدید صندوق که در آیین نامه مصوب مجمع ایجاد گردیده اشاره کرد.

    وی گفت: در تغییرات ایجاد شده صندوق می‌تواند طرح‌های تا سقف 5000 میلیون ریال را تا صد در صد اصل و سود تسهیلات تضمین کند.

    * بازدید مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از تعاونی های استان فارس

    بر اساس این گزارش، حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به همراه جمعی از مدیران صندوق برنامه‌های دیگری نظیر بازدید از دو تعاونی در استان فارس را در دستور کار داشت.

    تعاونی‌های استان فارس از شرکت‌های فعال در حوزه تعاون هستند که توانسته اند با اجرای طرح های نوآورانه و دانش بنیان از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون استفاده کنند.

    حسین نژاد با همراهی معاون فنی، مدیر اعتبارسنجی و صدور ضمانت نامه ها و مدیر امور پایش و نظارت صندوق، تعاونی تولید صنایع مفتولی مورد بازدید قرار داد.

    این تعاونی با سرمایه گذاری بالغ بر 25 میلیارد ریال برای تولید مصنوعات مفتولی از سال 82 تاسیس شد و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز در جهت حمایت از این طرح ضمانت نامه اعتباری به مبلغ 10میلیارد ریال برای شرکت تعاونی پولاد سقف خلیج فارس صادر کرد.

    مدیران صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در بخش دیگر از شرکت تعاونی دانش بنیان حدیث مهر بازدید کردند.

    شرکت تعاونی فوق با سرمایه بالغ بر 21 میلیارد ریال در سال 89 تأسیس گردید، این نیروگاه ١٦مگا واتی طی فرآیندهایی گاز طبیعی را به برق مصرفی تبدیل کرده و از طریق خطوط انتقال به مصرف می‌رساند.

    صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز با صدور ضمانت نامه ای اعتباری به مبلغ 15 میلیارد ریال از این طرح دانش بنیان حمایت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی