عصر بازار

برگزاری موفق مجمع بانک قرض الحسنه مهر ایران

عصر اعتبار- اکبر ترکیان رییس اداره حسابداری و بودجه بانک قرض الحسنه مهر ایران طی گفتگویی پیرامون موفقیت های مالی بانک در سالهای ۹۴ و ۹۵ بیان داشت: بالندگی و اعتلای نام بانک قرض الحسنه مهر ایران ثمره سرلوحه قرار دادن رویکرد "انضباط مالی، بانک موفق" می باشد و باید نسبت به اهتمام در این اصل بیش از پیش تلاش نمود.

برگزاری موفق مجمع بانک قرض الحسنه مهر ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، یکی از مهمترین تکالیف و رویدادهای مالی در هر سازمانی بخصوص بانکها، برگزاری مجامع و بررسی صورتهای مالی می باشد.
    بر این اساس بانک قرض الحسنه مهر ایران با استعانت از پروردگار متعال و رهنمودهای مدیران ارشد بانک موفق شد با وجود گستردگی فعالیت های بانک برای سومین سال پیاپی، نسبت به تهیه صورت های مالی بدون هیچ گونه بند حسابرس برای دوره مالی منتهی به سال 1394 اقدام نماید.
    به همین منظور با اکبر ترکیان رییس اداره حسابداری و بودجه در خصوص برگزاری مجمع عمومی بانک در سال جاری گفتگو نمودیم.
    ترکیان در این رابطه با اشاره به اقدامات انجام شده بیان داشت: با توجه به الزام بانک ها در تهیه صورتهای مالی نمونه بخشنامه 343723/94 مورخ 12/11/94 بانک مرکزی که تغییرات عمده ای را در مقایسه با نمونه قبلی صورتهای مالی داشته، اداره حسابداری و بودجه با تمام تلاش و پشتکار همکاران خود، موفق گردید هر دو نمونه را در کمترین زمان ممکن تهیه و در تاریخ 31/3/95 تحویل سازمان حسابرسی نماید.
    وی در خصوص تاخیر ایجاد شده در برگزاری مجمع عمومی عادی بانک افزود: بدلیل اختلاف نظر سازمان حسابرسی و بانک مرکزی در خصوص صورتهای مالی نمونه، سرانجام سازمان حسابرسی در تاریخ 17/6/95 صورتهای مالی بانک بر اساس نمونه جدید را تایید و گزارش آن را به بانک مرکزی ج.ا.ا ارائه نمود.
    وی ادامه داد: با پیگیری های اداری و مراجعات مکرر به بانک مرکزی و سازمان حسابرسی، در نهایت صورتهای مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران در بانک مرکزی بررسی و جهت برگزاری مجمع تایید شد.
    رییس اداره حسابداری و بودجه با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده بانک در تاریخ 14/ 7/ 95 اظهارداشت: تصویب صورتهای مالی، انتخاب اعضای هیات مدیره، تصویب پرداخت تسهیلات رفاهی کارکنان از محل حقوق صاحبان سهام، تصویب پاداش عملکرد به کارکنان و تصویب بودجه سال 1395   از مهمترین دست آوردهای مجمع می باشد.
    ترکیان ضمن تاکید به احتساب بالاترین میزان سود در سال 94 تصریح کرد: سال مالی مد نظر در بانک قرض الحسنه مهر ایران سودآور ترین سال از تاریخ تاسیس می باشد که می بایست این روند روبه رشد و مستمر باشد.
    وی افزود: تکمیل سرمایه بانک توسط سهامداران، افزایش بازده سهامداران از 11 درصد به 13 درصد، افزایش نسبت پوشش هزینه های بانک از محل در آمدهای عملیاتی از 75 درصد به 81 درصد ، رشد 30درصدی منابع، رشد 22 درصدی مصارف و کنترل مطالبات در نسبت 28/1 درصد از مهمترین شاخص های مالی بانک در سال 94 به شمار می آید.
    رییس اداره حسابداری و بودجه در پایان گفت: امید است با عنایت به ابلاغ برنامه های بانک به همه سطوح، خصوصا در حوزه هایی همچون جذب منابع، پرداخت وام با رعایت مقررات، نسبت به سرلوحه قرار دادن رویکرد "انضباط مالی، بانک موفق" که ثمره آن بالندگی و اعتلای نام بانک قرض الحسنه مهر ایران خواهد بود، بیش از پیش تلاش نماییم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی