عصر بازار

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد خبر داد:

طرحهای مجریان اشتغال کمیته امداد بیمه می شوند

خروج ۱۱۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی

عصر اعتبار- نظارت بر طرحهای اشتغال مهمترین بخش فرآیند توانمندسازی مددجویان است که موجب پایداری اشتغال و توانمندی مجریان طرح می شود.

طرحهای مجریان اشتغال کمیته امداد بیمه می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کمیته امداد، محمد امید معاونت خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور در کارگروه تخصصی اشتغال استان قم و در جمع خبرنگاران این استان حاضر و گزارشی از فعالیتهای کمیته امداد را در زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان ارائه کرد.

    محمد امید، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با اشاره به اینکه هدف اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است، گفت : این مهم از طریق اشتغال های کوچک مفهوم پیدا می کند و در نقاط مختلف کشور بستر ایجاد این بنگاهها وجود دارد.

    وی به هزینه های سنگین مستمری خانواده های تحت حمایت اشاره کرد و گفت :  110 هزار خانوار سال گذشته از چرخه  حمایتی این نهاد خارج شدند.امسال هم هزار و 550 میلیارد تومان برای ایجاد 130 هزار فرصلت شغلی درنظر گرفته شده است که 20 هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی برای مددجویان است.

    امید، استعداد سنجی و آموزش را دو مولفه مهم اشتغال پایدار عنوان و اظهار کرد: تمام مددجویان امداد از لحظه ای که تصمیم بر شروع انجام کار می گیرند ، علاوه بر اینکه استعداد سنجی می شوند،  آموزشهای متناسب با شغلشان نیز به طور رایگان به آنها  ارائه می شود.

    معاونت خودکفایی و اشتغال کمیته امداد تامین منابع را سومین فرآیند توانمند سازی برشمرد و گفت:  بانکهای عامل  کشور هزار و 250 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغالی را  که سال گذشته  به مددجویان واگذار شده بود، پرداخت کردند.

    امید اظهار کرد : نظارت بر طرحهای اشتغال مهمترین بخش فرآیند توانمندسازی مددجویان است که موجب پایداری اشتغال و توانمندی مجریان طرح می شود.

    وی با اشاره به اینکه طرحهای مجریان اشتغال کمیته امداد بیمه می شوند، گفت : در برخی از این طرحها بازاریابی محصول تولید شده را هم کمیته امداد به عهده دارد، به طوریکه  تمامی منافع آن برای مددجو بوده  و  ما در این نهاد تنها نقش پشتیبانی و حمایت مددجو را بر عهده داریم.

    معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد تولیدات فرش مددجویان تحت حمایت را نزدیک به 220 میلیارد تومان  در سال گذشته بیان کرد و گفت : کمیته امداد بزرگترین هلدینگ تولید فرش کشور است که 16 درصد تولیدات فرش کشور را مددجویان این نهاد تولید می کنند.

    امید با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت بسیار خوبی را در ایجاد اشتغالهای کوچک و زود بازده دارد، مطرح کرد :  هزار و 500 سهمیه برای این استان در سال 95 در نظر گرفته شده است .

    شایان ذکر است، در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سازمان برنامه و بودجه استان قم برگزار شد از تعدادی بانکهای عامل توسط معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی