عصر بازار

مهلت بخشودگی جرائم دیرکرد تا پایان آذر

عصر اعتبار- شهروندان و مودیان تهرانی فقط تا ۳۰آذرماه فرصت بهره‌مندی از تسهیلات تشویقی، پرداخت جرائم دیرکرد عوارض نوسازی و اسناد نکول شده را دارند؛ این در حالی است که با ارائه تسهیلات تشویقی و مصوبه بخشودگی جرائم دیرکرد از سوی شورای اسلامی شهر تهران بسیاری از شهروندان عوارض خود را در مهلت مقرر پرداخت کردند.

مهلت بخشودگی جرائم دیرکرد تا پایان آذر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین، قدرت گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر تأکید کرد: مالکان یا مودیانی که دارای اسناد نکول شده (چک‌های برگشتی) تا پایان سال 94 نزد شهرداری تهران هستند، از تسهیلات تشویقی به میزان 20تا 80درصد خسارت تأخیر تأدیه بهره‌مند می‌شوند. وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنانچه بدهکاران عوارض نوسازی در شهر تهران بدهی معوقه سال‌های گذشته خود را به‌صورت یکجا پرداخت کنند، نسبت به اعطای مزایا و تسهیلات تشویقی به میزان حداکثر70درصد جرائم دیرکرد به آنان اقدام می‌شود. گودرزی در مورد زمان و نحوه اعطای این تسهیلات گفت: مدت اجرای این مصوبه کمتر از 2‌ماه دیگر است و تمدید نخواهد شد. شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به پرتال اینترنتی شهرداری تهران به نشانی tehran.ir و پرتال اداره کل تشخیص و وصول درآمد به نشانی daramad.tehran.ir و همچنین با مراجعه به ادارات درآمد شهرداری‌های مناطق 22گانه یا نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک شهر، نسبت به پرداخت عوارض و جرائم آن اقدام کنند.

    معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها به درآمد پایدار نیاز دارند تا بتوانند شهری در خور و شایسته شهروندان بسازند، گفت: طی 10سال گذشته سهم درآمدهای پایدار از درآمدهای نقدی شهرداری حدود 30درصد رشد داشته و اکنون سهم درآمدهای ناپایدار شهرداری تهران حدود 60درصد است که امیدواریم بتوانیم تا سال آینده این میزان را افزایش دهیم. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در مورد بدهکاران بهای خدمات مدیریت پسماند نیز گفت: این دسته از افراد نیز از مزایای جایزه خوش‌حسابی 1/5 درصد هر‌ماه به‌عبارت دیگر 18درصد در سال بهره‌مند خواهند شد؛ این در حالی است که از دست دادن جوایز خوش‌حسابی و همچنین اضافه شدن 9درصد جریمه دیرکرد سالانه به عوارض نوسازی که به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود، جریمه دیرکرد این بدهکاران است.

    به گفته گودرزی، بخش «پرداخت الکترونیک عوارض» در پرتال شهرداری تهران امکان تقسیط عوارض در 5قسط را فراهم کرده است و شهروندان با مراجعه به این بخش می‌توانند از سوابق پرداخت عوارض سال‌های گذشته خود نیز مطلع شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی