عصر بازار

مقام بیمه بین المللی ارگو:

عملکرد صنعت بیمه ایران در دوره تحریم ها موفق بود

عصر اعتبار- مسوول ارشد اجرایی شرکت بیمه بین المللی ارگو* (Ergo) آلمان گفت: مسوولان صنعت بیمه ایران در طول سال های تحریم که ایران به بیمه های اتکایی خارجی دسترسی نداشته است، بسیار خوب عمل کرده اند.

عملکرد صنعت بیمه ایران در دوره تحریم ها موفق بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، الکساندر انکل** (َAlexander Ankel) در حاشیه بیست و سومین همایش ملی و نهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه که هفته گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: مثال های متعددی از جمله پوشش حادثه زلزله وجود دارد که نشان می دهد مسوولان ایرانی به خوبی از عهده جبران خسارت برآمده اند.
    وی که پیش از این، ریاست اجرایی گروه مالزی بیمه برهاد نشنال خزانه و ریاست اجرایی بخش های مختلف شرکت های آلیانژ در کشورهای ترکیه، مالزی، سنگاپور و ژاپن را بر عهده داشته است، ادامه داد: مطمئن هستم درس هایی که ایران در طول سال های تحریم آموخته است همچنان می تواند برای توسعه صنعت بیمه در کشور کارساز باشد.
    انکل اضافه کرد: اکنون با لغو تحریم های بین المللی، سرمایه گذاران خارجی و بیمه های اتکایی خارجی می توانند با فراهم آوردن زمینه های دسترسی به بازارهای بین المللی، به توسعه اقتصادی ایران کمک کنند.
    وی ابراز اطمینان کرد، شرکت های بیمه زیادی از جمله ارگو وجود دارند که مایلند با شرکت های بیمه ایران همکاری کنند.
    مسوول ارشد اجرایی شرکت بیمه بین المللی ارگو همچنین به اهمیت صنعت بیمه به عنوان بر عهده گیرنده ریسک و مشوق رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی تاکید و اضافه کرد: صنعت بیمه در جهان بسیار رقابتی و ضریب نفوذ آن در حال افزایش است.
    به گفته وی، ضریب نفوذ بیمه در جهان در سال 2015، با 3.8 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 6.23 درصد رسید، در حالی که در سال 2014 یک رشد 3.5 درصدی را تجربه کرده بود.
    ضریب نفوذ بیمه به نسبت حق بیمه های دریافتی به تولید ناخالص داخلی اشاره می کند.
    انکل گفت: تایوان و هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن، انگلستان، فرانسه و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که ضرایب نفوذ بیمه آنها در زمره بالاترین ضرایب نفوذ بیمه جهان است. ضریب نفوذ بیمه در تایوان در سال 2015 معادل 18.96 درصد بود.
    وی همچنین تراکم بیمه یا سرانه حق بیمه در جهان در سال 2015 را 621 دلار و 20 سنت اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال پیش از آن اندکی کاهش داشته که علت آن کاهش ارزش دلار بوده است و به معنی ضعیف تر شدن صنعت بیمه نیست.
     بیست و سومین همایش بیمه و توسعه و نهمین دوره بین المللی آن 13 آذر ماه جاری با محوریت «کارکرد و ساز و کار بازار در صنعت بیمه» در سالن همایش برج میلاد تهران برگزار شد.
    عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در این همایش گفت: ضریب نفوذ بیمه در سال 1394 از 2.1 درصد عبور کرد و در مقایسه با 23 سال پیش که ضریب نفوذ بیمه تنها 34 صدم درصد بود، یک رشد هفت برابری را تجربه کرد.
    وی گفته بود، صنعت بیمه ایران در هفت ماهه نخست امسال 17 میلیون فقره خسارت پرداخت کرده است.
    سرانه حق بیمه در ایران در سال 2015 به میزان 96 دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی