عصر بازار

سفر دو روزه مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و هیات همراه به استان یزد

عصر اعتبار- مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سفری ۲ روزه از دوایر ستادی استان یزد بازدید نمود و از نزدیک عملکرد مجموعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

سفر دو روزه مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و هیات همراه به استان یزد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بازدید از شعب، ارزیابی عملکرد استان در رابطه با جذب منابع ، تخصیص بهینه مصارف، پیگیری وصول مطالبات و همچنین دیدار با حضرت آیت اله ناصری نماینده ولی فقیه در استان، حضور موثر در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان یزد، شرکت در نشست تخصصی خیرین و توسعه اجتماعی، برگزاری همایش مدیران صنایع استان، شرکت در جلسه هم اندیشی روسا و معاونین شعب و نشست صمیمی با استاندار یزد از جمله اهداف این سفر 2 روزه بود.
    مرتضی اکبری در دیدار با حضرت آیت اله ناصری نماینده ولی فقیه استان  و امام جمعه یزد با اشاره به تاریخچه و سبد محصولات بانک بیان داشت: این بانک بالغ بر 54 هزار میلیارد ریال بنام قرض الحسنه جذب نموده که بیش از 90 درصد آن را به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به نیازمندان واقعی جامعه اختصاص داده است.
    وی افزود: امسال تا پایان آبان ماه سال جاری بالغ بر 380 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر تا 4 درصد به منظور توانمند سازی نیازمندان جامعه در زمینه های ازدواج، تامین ودیعه مسکن، درمان بیماری های خاص و رفع مایحتاج ضروری پرداخت شده است.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح نمود: میزان معوقات این بانک نزدیک به یک درصد می باشد که در مقایسه با سهم معوقات سایر بانکهای کشور از وضعیت مطلوب تری برخوردار است .
    آیت اله ناصری نیز در ادامه این نشست صمیمی با بیان این مطلب که در آیات و روایات اسلامی به اعطای قرض الحسنه بیش از انفاق تاکید شده است، افزود: پرداخت قرض الحسنه به اقشار نیازمند جامعه یکی از راهکارهای اقتصادی دین اسلام است که هم سبب رفع مشکلات نیازمندان شده و درعین حال سبب حفظ عزت و آبروی آنان نیز می شود.
    نماینده ولی فقیه در استان یزد برای رشد و توسعه فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اسلامی آرزوی توفیق نمود و از شبکه بانکی کشور اهتمام در امر قرض الحسنه را خواستار شد.
    مرتضی اکبری در ادامه سفر به استان یزد ضمن بازدید از شعب طالقانی و مرکزی، میزان منابع، نسبت مصارف و نحوه پیگیری وصول مطالبات را مورد بررسی قرارداد و گفت: تمامی کارکنان باید برای جذب منابع پایدار و تحقق اهداف بانک در فرصت باقی مانده از سال تلاش نمایند.
    وی افزود: همکاران صف وستاد بانک باید با هم افزایی و وحدت رویه در شناسایی چالش های پیش روی توسعه و پیشرفت بانک اهتمام داشته و از تمامی ظرفیت و پتانسیل های موجود برای جذب مشتریان استفاده کنند.
    اکبری در بازدید از دوایر انفورماتیک، روابط عمومی و بازاریابی، پشتیبانی تصریح کرد: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران دارای پرسنل جوان، پویا و متخصص می باشد که با همت و تلاش خود گامهای موثری در راستای پیشبرد امور برداشته است.
    در ادامه مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان که در محل بانک توسعه صادرات یزد برگزار شد شرکت نمود.
    وی دراین نشست با اشاره به مشکلات شبکه بانکی کشور، همدلی و وحدت رویه برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم یزد را خواستار شد.
    اکبری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در رفع مایحتاج ضروری نیازمندان را موثر دانست و ضمن برشمردن اجر و پاداش حمایت از نیازمندان، بر اهتمام سایر بانکها در گسترش فرهنگ اسلامی قرض الحسنه تاکید نمود.
    در روز دوم این سفر، نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی با حضور استانداران، خیرین مدرسه ساز، مسکن ساز، ستاد دیه کشورو حوزه سلامت کشور برگزار شد.
    مرتضی اکبری به عنوان رئیس باشگاه خیرین بانک قرض الحسنه مهر ایران از سوی شبکه بانکی در این جلسه حضور یافت و در خصوص نقش بانکهای قرض الحسنه در رفع نیازمندی های جامعه گزارشی را ارائه نمود.
    همچنین در ادامه این نشست 4 کارگروه تخصصی با حضور فعال مدیر امور استانها و روسای ادارات سازمان و برنامه ریزی، روابط عمومی و بازاریابی، توسعه سرمایه انسانی و حراست بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز برگزار گردید.
    دیدار با استاندار یزد، برگزاری همایش مدیران صنایع استان به میزبانی بانک و شرکت در جلسه هم اندیشی روسای شعب و دوایر ستادی از دیگر برنامه های این سفر 2 روزه بود.
    شایان ذکر است؛ توکلی مدیر امور استان ها، پور طولابی رئیس اداره حراست، حیدری رئیس اداره روابط عمومی و بازاریابی، اقدامی رئیس اداره سازمان وبرنامه ریزی و صادقی رئیس اداره توسعه سرمایه انسانی در این سفر 2 روزه، اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران را همراهی نمودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی