عصر بازار

وزیر اقتصاد:

بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است با ارائه تسهیلات ارزان قیمت الگویی برای بانکهای دیگر باشد

عصر اعتبار- علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در سمینار سراسری مدیران بانک قرض الحسنه مهر ایران که با حضور اکبری مدیرعامل، پدرام رئیس هیات مدیره، صمدی و غفاری اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران امور، روسای ادارات مرکزی و مدیران شعب اســتان های بانک در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی برگزار شد، شرکت نمود.

بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است با ارائه تسهیلات ارزان قیمت الگویی برای بانکهای دیگر باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این سمینار، طیب نیا ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: این بانک توانسته با تسهیلات ارزان قیمت بدون سود و صرفا با کارمزد 4 درصدی سودآور باشد که این یک گام رو به جلو است و می تواند الگویی برای دیگر بانک ها باشد.
وی ادامه داد: در شرایطی که سایر بانک ها دغدغه سودآوری دارند، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته است، ضمن گره‌گشایی از مشکلات طبقات متوسط و پایین جامعه، در عین حال سودآوری نیز داشته باشد که این امر بسیار قابل تقدیر است.
علی طیب نیا با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران کماکان در جهت کاهش نرخ کارمزد نیز حرکت می کند و این از آن جهت دارای اهمیت است که هر چه میزان موفقیت این بانک بیشتر باشد، مردم بیش از پیش به آن روی خواهند آورد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: گر چه امروز نظام بانکداری کشور مبتنی بر بانکداری بدون ربا است اما جایگاه قرض‌الحسنه در خدمات واسطه‌گری مالی کاملا جایگاه ممتاز و متفاوتی می باشد.
علی طیب نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادی کشور در سال جاری و مقایسه آن با فرصت های مشابه در سال های قبل بیان داشت: با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم توانستیم رشد اقتصادی منفی 6،8 درصدی را به رشد مثبت 7،4 درصدی تبدیل کنیم.

برچسب ها
پورسعید خلیلی