عصر بازار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن :

اجرایی شدن برجام ضمن از بین بردن هزینه های مازاد انتقال پول ، سبب صرفه جویی ارزی برای کشور شد

عصر اعتبار- علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: نظام پولی کشور از پرداخت هزینه ۱۰ درصدی انتقال پول که قبل از اجرایی شدن برجام باید پرداخت می‌کرد، رها شده وسبب صرفه جویی برای کشور شده است.

اجرایی شدن برجام ضمن از بین بردن هزینه های مازاد انتقال پول ، سبب صرفه جویی ارزی برای کشور شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی که در نشست بررسی بسته اعتباری پیشنهادی این بانک برای سال 1396 سخن می گفت افزود: بانک صنعت و معدن با سابقه 60 ساله در بسیاری از زمینه ها نقش کلیدی ایفا نموده و با بهره‏گیری از پتانسیل های این بانک پروژه های کلانی در سطح ملی و منطقه‏ای به بهره برداری رسیده و اجرایی شده است .
    علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک همواره در مسیر نوسازی و بهبود روش ها و فرایندها قرار دارد و تحقق این مهم را ضامن بقای خود در مسیر خدمت به صنعتگران کشور می داند.
    افخمی رهبری و مدیریت حرفه ای را از اصول پایه‏ای فعالیت در این بانک برشمرد و اذعان نمود این بانک قادر بوده با بهره گیری از کار تیمی حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی اقدامات ارزشمندی را برای توسعه بخش صنعت و همچنین گسترش مراودات بین المللی در راستای جذب منابع خارجی به ثمر برساند. عدم اضافه برداشت نزد بانک مرکزی،‌ تسویه حسابهای بین المللی با بانکهای طرف حساب، همچنین گشایش اولین LC در اولین ساعات اجرایی شدن برجام و برقراری رابطه کارگزای با 70 بانک از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جمله رهاوردهای این بانک بوده است.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه برجام آثار مثبتی در حوزه‌های بانکی به جای گذاشته، گفت: این بانک موفق شده است طی دو سال اخیر به میزان 2 میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی برای شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام دهد.
    وی یکی دیگر از آثار برجام در نظام بانکی کشور را تسهیل در جا به جایی و انتقال پول عنوان کرد و افزود: در حالی که قبل از برجام نمی‌توانستیم یک یورو جابه‌جا کنیم، بانک صنعت و معدن طی یک سال گذشته حدود 20 میلیارد یورو پول جابه‌جا کرده است و این در حالی است که نظام پولی کشور از پرداخت هزینه 10 درصدی که قبل از برجام پرداخت می‌کرد، رها شده و دست‌کم تا دو میلیارد دلار برای کشور صرفه‌جویی شده است.
    وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات صورت گرفته حاصل کار تیمی است ، تصریح کرد : تمرکز بر تخصص، مهارت و کار حرفه ای با بهره مندی از نیروهای کارآمد سبب موفقیتهای این بانک در عرصه داخلی و بین المللی شده است .
    افخمی با اشاره به ضرورت توجه مدیران شعب استانی در راستای تجهیز منابع خاطر نشان کرد : در صورت توفیق شعب برای جذب منابع قادر خواهیم بود اختیارات اجرایی و فرآیندی آنها را افزایش دهیم تا شعب قادر باشند با ابزار مناسب به اهداف مناسب دست یابند.
    وی تاکید کرد : امروزه در تمام دنیا بانکها به عنوان تنها صندوقی برای پرداخت وام و تسهیلات نبوده بلکه مجری ساماندهی گردش وجوه و منابع مشتریان خود می باشند و بانک و مشتری می بایست یک رابطه دوسویه با هم داشته باشند و متقاضی دریافت تسهیلات می بایست با سپردن گردش منابع مالی خود به بانک قبل از درخواست هرگونه تسهیلات نسبت به اثبات اهلیت خود به بانک مباردت ورزد.
    افخمی در ادامه گفت: امروزه یکی از مهم ترین چالش های بنگاه های اقتصادی کشورما مدیریت وجوه و توازن بین منابع و مصارف است، لذا بانک و شعب آن نیز از این مهم مستثنی نبوده و باید به تراز بودن منابع و مصارف خود دقت ویژه داشته باشند. وی با تاکید مجدد بر انضباط مالی این بانک یاد آور شدند که این مهم با همت ستاد و شعب بانک استمرار خواهد داشت.
    در پایان مدیرعامل بانک صنعت و معدن بسته اعتباری پیشنهادی برای سال 1396 را بعنوان یک راهنمای کلی و نقشه راه خواند و خواستار اجرایی شدن این بسته توسط مدیران شعب و ارائه پیشنهادات احتمالی برای بهبود و ارتقای آن شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی