عصر بازار

مجلس به شهرداری ها برای انتشار صکوک اسلامی اجازه داد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری ها اجازه انتشار اوراق مشارکت و صکوک اسلامی تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال دادند.

مجلس به شهرداری ها برای انتشار صکوک اسلامی اجازه داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه و در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 96 کل کشور بند ج تبصره 5 را مصوب کردند.
    بر این اساس، اوراق فروش‌ نرفته طرح های بندهای (الف) و (ب) این تبصره، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین ‌کنندگان تجهیزات همان طرح ها است.
    نمایندگان مجلس همچنین در بند (د) تبصره 5 به شهرداری ‌های کشور و سازمان ‌های وابسته به آنها اجازه دادند ‌بطور مشترک یا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000) ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.
    در بند ه‍ تبصره 5 نیز نمایندگان مصوب کردند که در سال 1396 دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید تا سه ‌سال به‌ صورت بی‌نام و یا بانام، صادر کند. اسناد مزبور از پرداخت هرگونه مالیات معاف می‌باشد و به ‌عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی