عصر بازار

آیفکس به مدار رشد بازگشت

عصر اعتبار- دومین روز معاملاتی از هفته جاری برای بازار فرابورس ایران با تغییر مالکیت حدود ۲۷۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۲۲۶ میلیارد ریال همراه بود.

آیفکس به مدار رشد بازگشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، امروز یکشنبه 8 اسفند ماه ارزش معاملات در مجموع بازارهای مبادله سهام شامل بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط نیز به بیش از رقم 965 میلیارد ریال رسید که نتیجه معامله 236 میلیون سهم بود.

    در بازار سهام فرابورس امروز بلوک شرکت ریل سیر کوثر در نماد «حسیر4» به فروش رسید. به این ترتیب 94 میلیون و 360 هزار سهم این شرکت با قیمت 4500 ریال به ازای هر سهم فروخته شد که ارزش آن بالغ بر 424 میلیارد ریال بود.

    نماد «حریل» نیز در حالی با بیشترین حجم معاملات به میزان 46,6 میلیون سهم روبه‌رو شد که نماد «اپرداز» بالاترین ارزش دادوستد سهام در رقم 142 میلیارد ریال تجربه کرد.

    در جریان بازار امروز پس از افت شاخص کل در دقایق ابتدایی معاملات، آیفکس با اهرم «مارون» صعودی شد تا در نهایت رشد بیش از یک واحدی را در پایان معاملات ثبت کند و در ارتفاع 866 واحدی بایستد.

    بر این اساس نماد «مارون» تا سطح 4,5 درصد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت، اما در مقابل نمادهای «زاگرس» و «شرانل» تا سطح 2.5 واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند.

    از دیگر رخدادهای بازار فرابورس می‌توان به بازگشایی نمادهای «حریل»، «ارفع»، «قچار»، «زگلدشت»، «بساما» و دو حق تقدم سهام مربوط به شرکت‌های مواد اولیه دارویی البرز بالک و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس اشاره کرد. این چهار نماد پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شدند.

    بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله یک میلیون ورقه به ارزش افزون بر 1026 میلیارد ریال بود. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله بیش از 144 هزار ورقه به ارزش 128 میلیارد ریال در صدر این بازار قرار گرفت.

    معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله هم دادوستد 29 میلیون سهم به ارزش بیش از 174 میلیارد ریال را به ثبت رساند.

    صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 17 میلیون سهم به ارزش 17 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات ETFها را در اختیار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی