عصر بازار

با مشارکت سازمان اوقاف؛

صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می‌شود

عصر اعتبار- معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه «وقف» در حوزه‌های جدید علمی و فناوری می‌تواند بسیار موثر باشد، گفت: به‌زودی با مشارکت سازمان اوقاف، صندوق سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های کشور برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و جوانان نخبه و دانش پژوه ایجاد می‌شود.

صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا, سورنا ستاری درباره تاثیرگذاری سنت حسنه «وقف» در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: «وقف» در حوزه‌های جدید علمی و فناوری می‌تواند بسیار موثر و راه‌گشای مسائل و مشکلات موجود اقتصادی نخبگان باشد.

    وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان با اداره کل اوقاف استان تهران گفت: به‌زودی با مشارکت و همکاری سازمان اوقاف، صندوق سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های کشور برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و جوانان نخبه و دانش‌پژوه ایجاد می‌شود.

    معاون علمی رئیس جمهور  با بیان اینکه در حال حاضر مؤسسه رویان در اصفهان با بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات در حال خدمت به مردم و توسعه علم و دانش است، تصریح کرد: فرهنگ «وقف» می‌تواند با هدایت و برنامه‌ریزی دستگاه‌های مرتبط در خدمت توسعه علم و دانش، اقتصاد، شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان قرار گیرد.

    ستاری افزود: سنت حسنه «وقف» می‌تواند فرهنگ کار آفرینی را در کشور توسعه داده و با سرمایه گذاری در اقتصاد و شرکتهای دانش‌بنیان موجب اقتدار کشور شود.

    وی با اشاره به اینکه جایگاه کشور در تولید علم در سال 2017 به رتبه 14 رسیده و این موضوع بسیار امیدوار‌کننده است خواستار توجه به نیروی انسانی و آموزش و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شد.

    معاون علمی رئیس جمهور با اظهار تأسف از نابودی صنایع دستی طی صد سال گذشته متذکر شد: صنایع دستی یکی از افتخارات کشور و موجب توسعه اقتصادی و منبع درآمد به شمار می‌رود که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی‌ها از بین رفته است بنابراین ما باید رفتار خود را از توجه به اقتصاد رانتی و منبع محور به اقتصاد دانش پایه و دانش محور تغییر دهیم تا جوانان و نخبگان ما به این سیستم جذب شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی