عصر بازار

بازیابی بازوی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در اروپا بعد از بحران ۱۰ ساله

عصر اعتبار- وزارت اقتصاد اعلام کرد: «ایهاگ» شرکت اصلی مجموعه ایفیک (شرکت سرمایه گذاری های خارجی در ایران) در حوزه اروپا که به دلیل تحریم‌ با چالش ها و ریسک‌های بسیاری مواجه شده بود اما با وجود انباشت بالای چالش‌های مالی و حقوقی، روند اصلاحی در بازه زمانی ۶ ماه اخیر به خوبی طی شده است.

بازیابی بازوی اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در اروپا بعد از بحران ۱۰ ساله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت اقتصاد، مجامع معوق شرکت ایهاگ (IHAG ) آلمان برگزار شد و در این مجامع ضمن تعیین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس ویژه این شرکت با حمایت و مذاکره معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد یک موسسه حسابرسی در آلمان به عنوان حسابرس دیگر این شرکت انتخاب شد.

    بر اساس این گزارش، شرکت ایهاگ شرکت مهم و اصلی مجموعه ایفیک در حوزه اروپا به شمار می‌رود و این شرکت تا به امروز به دلیل تحریم‌های غیر قانونی ایالات متحده در منطقه اروپا و آلمان با چالش ها و ریسک‌های بسیاری مواجه شده است.

    انسداد حساب‌ها و دارایی‌ها، احصای زیان انباشته از گذشته، فقدان حسابرس قانونی و فقدان ذیحساب از جمله چالش‌هایی بود که شرکت ایهاگ به دلیل این تحریم ها با آن مواجه بود و هیات نظارت جدید ایهاگ و هیات مدیره ایفیک برای حل این چالش‌ها وارد عمل شده و اقدامات گسترده‌ای را برای ساماندهی امور شرکت ایهاگ انجام داد.

    بر اساس گزارش یاد شده، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس ویژه شرکت ایهاگ و همچنین ذیحساب ایفیک نیز به عنوان ذیحساب ایهاگ جهت ثبت کلیه هزینه‌ها و پرداخت‌ها تعیین شدند، همچنین تصویب شفاف سازی و حسابرسی مالی عملکرد پروژه رب واکسین و تعیین وضعیت آن توسط هیات نظارت جدید ایهاگ از جمله دستاوردها و نتایج برگزاری مجامع معوق این شرکت بود.

    حسابرسی صورت‌های مالی سال 2022 و برگزاری مجمع شرکت ایهاگ توسط هیات مدیره ایفیک و همچنین مذاکره با اداره مالیاتی آلمان و کسب موافقت کاهش مالیات معوق سنوات گذشته شرکت ایهاگ از 20 میلیون یورو به 6 میلیون یورو از دیگر دستاوردهای برگزاری مجامع معوق این شرکت بوده است.

    با وجود انباشت بالای چالش‌های مالی و حقوقی ایهاگ طی 10 سال گذشته، روند اصلاحی در بازه زمانی 6 ماه اخیر به خوبی طی شده است و امید است تا ایهاگ با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر اروپا و آلمان، بتواند با گذر از چالش‌های یاد شده جایگاه اثرگذار خود را به عنوان یک بازوی اجرایی موثر بازیابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی