عصر بازار

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان مطرح کرد:

۲۰۷۴۴۵ نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در کردستان

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: تعداد بیمه شدگان استان در پایان اردیبهشت ماه امسال ۲۰۷ هزار و ۴۴۵ نفر بوده است.

۲۰۷۴۴۵ نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در کردستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم ، سید صلاح قریشی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره‌کل تامین اجتماعی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: تامین اجتماعی در اصل به‌عنوان هدف توسعه و مولفه توسعه اقتصادی بوده و هدف آن صیانت و پشتیبانی از نیروی کار و مولد جامعه است.

    وی گفت: تعداد بیمه شدگان استان در پایان اردیبهشت ماه امسال 207 هزار و 445 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 46 دهم درصدی داشته و بیشترین افزایش مربوط به بیمه شدگان کارگران ساختمانی و مشاغل آزاد است.

    مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: کردستان با داشتن 10 شعبه رسمی در شهرستان‌های استان، دو واحد کارگزاری در شهرهای سنندج و سقز و سه واحد شعبه اقماری در شهرهای سروآباد، حسن‌آباد یاسوکند، سریش‌آباد قروه با پوشش قرار دادن یک سوم جمعیت استان بیش از 18 نوع حمایت و تعهدات ارزنده به بیمه شده گان ارائه می‌دهد.

    27678 پرونده مستمری بگیر در کردستان

    وی گفت: تعداد پرونده مستمری بگیران استان 27 هزار و 678 پرونده بوده که نسبت به سال گذشته رشد 10.5 درصدی داشته است.

    قریشی افزود: در سال گذشته نسبت پشتیبان 7.5 درصد بوده که از لحاظ تناسب بین منابع و مصارف نسبت به نرم کشوری در وضعیت قابل قبول‌تری قرار دارد.

    وی اظهار کرد: امسال بازرسی از کارگاه‌های تحت پوشش صورت گرفته نسبت به نرم ابلاغی سازمان رشد 14.1 درصدی و نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 92 دهم درصدی داشته است.

    کارگزاری شعبه دو سنندج در حال راه‌اندازی است

    مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: پس از دریافت مجوز ایجاد کارگزاری در دو شعبه سنندج و سقز به منظور کاهش حجم ارباب رجوع و ارائه خدمات بهتر؛ کارگزاری شعبه سقز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و شعبه دو سنندج در حال راه‌اندازی است.

    وی گفت: در سال گذشته موفق به اخذ مجوز شعبه اقماری شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری به شعبه شده‌ایم.

    مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته به دنبال اجرای فاز اول طرح نوین ارائه خدمات در سطح شعب تابعه استان با هدف تسریع در ارائه خدمات، موفق به اخذ و مجوز تخریب و بازسازی شعبه یک سنندج، اخذ مجوز خرید زمین جهت شعب بیجار و بهبود فضای فیزیکی شعب مریوان، بانه، دهگلان و شعبه دو سنندج شدیم.

    پرداخت 4 میلیارد و 980 میلیون ریال تسهیلات به کانون‌های بازنشستگی استان

    وی گفت: پرداخت تسهیلات به ارزش یک میلیارد و 470 میلیون ریال در قالب وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و تحصیل، پرداخت تسهیلات با ارزش 4 میلیارد و 980 میلیون ریال به کانون‌های بازنشستگی استان و اعزام 286 نفر از مستمری بگیران جهت تورهای سیاحتی، زیارتی و ورزشی از اقدامات انجام شده این سازمان است.

    قریشی افزود: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به رانندگان، ثبت‌نام اینترنتی کارگران ساختمانی، برگزاری 72 جلسه در خصوص کمیته‌های مشاغل سخت و سه هزار و 500 عنوان شغلی، انجام بازرسی کارگران ساختمانی در سطح استان به تعداد 22 هزار و 626 فقره، پرداخت کمک هزینه مرخصی زایمان برای مادران بیمار، رسیدگی به بیش از 2 هزار درخواست بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب و تداوم بیمه کارگاه‌های کشاورزی و بهره‌مندی کارگران از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان است.

    وی اظهار کرد: سهم بیمه شدگان کارگران ساختمانی با توجه به وضعیت استان 15.3 درصد از کل بیمه شدگان بوده که دو برابر نرم کشوری و سهم بیمه شدگان قالی‌باف 8.7 درصد از کل بیمه شدگان اصلی که 3.5 برابر نرم کشوری است.

    مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: سال گذشته عملیاتی کردن بیش از 90 درصد لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان، عملیاتی کردن دریافت بیش از 85 درصد برگه‌های حق بیمه پرداختی و ابلاغ بیش از 40 درصد از احکام مطالباتی کارفرمایان به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام شد.

    وی گفت: انجام طرح ssn و تخصیص شماره متمرکز به بیش از 620 هزار مخاطب و اتمام طرح به‌عنوان هشتمین اداره کل که بیش از 100 نفر از همکاران در این بخش به صورت فعال شرکت داشته‌اند.

    مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان در خارج از کشور، کارگزاری برون مرزی در عراق تاسیس شده و به محض صدور مجوز اصلی کارگزاری برون مرزی در اردبیل عراق راه‌اندازی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی