عصر بازار

ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان

عصر اعتبار- سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، تسهیلاتی را برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان به منظور به کارگیری و استخدام مددجویان ارائه می‌کند.

ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین فتح آبادی سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی این نهاد توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است و برای تربیت نیروهای متخصص برای ورود به بازار کار و خودکفایی آن ها دوره های آموزشی را برگزار می‌کند.

    وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 8 هزار و 600 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران از خدمات دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت بهره‌مند شدند، افزود:  بر اساس شرایط اعلام شده، آموزش افرادی که صلاحیت شرکت در دوره‌های آموزشی را دارند و به این مراکز معرفی شده‌اند، بدون اخذ وجه انجام می‌شود.

    فتح آبادی در خصوص ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان و فرزندان مددجو، تصریح کرد: کمیته امداد در قالب بسته های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت 2 سال با هدف ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای به کارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می‌کند.

    سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران درباره شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد، خاطر نشان کرد: حق بیمه سهم کارفرما در سال اول 100 درصد و در سال دوم 50 درصد پرداخت می‌شود.

    وی افزود: از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما پیش از آغاز به کار مددجو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی