عصر بازار

بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری را ۳۹.۳ میلیارد دلار اعلام کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری این کشور را در یک سال اخیر نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد که یک رقم بزرگ محسوب می شود

بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری را ۳۹.۳ میلیارد دلار اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد،کسری حساب جاری این کشور در ماه سپتامبر به بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا 3 میلیون دلار افزایش نشان می دهد.

    همچنین بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد کسری حساب جاری در ماه سپتامبر به این معنی است که کسری حساب جاری یکسال گذشته ترکیه به 39 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.

    بانک ترکیه اعلام کرد، افزایش کسری حساب جاری عمدتا مربوط به افزایش 3 میلیارد و 406 میلیون دلاری در کسری کالا است که درآمد خالص آن در ماه سپتامبر 6.666 میلیارد دلار بوده است؛ ضمن اینکه یکی دیگر از عوامل، افزایش کسری درآمد اولیه است که با 171 میلیون دلار افزایش در ماه سپتامبر به 1.073 میلیارد دلار جهش پیدا کرده است.

    همچنین اقلام سفر که بخش عمده ای از حساب خدمات را تشکیل می دهند، در ماه سپتامبر درآمد خالص تقریبا 2.7 میلیارد دلار را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 661 میلیون دلار افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی