عصر بازار

عضوهیات مدیره بانک ملی در پاسخ به «عصراعتبار»:

بانک ملی، امنیت پیام رسان «بَله‌» را تضمین می‌کند

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی با بیان اینکه بانک ملی فضای امنیتی پیام رسان «بَله‌»را تضمین می کند ، گفت:بانک ملی براساس مقررات و قوانین حاکم بر کشور عمل می کند و اگر فضا امنیتی این پیام رسان مورد تایید قرار نمی گرفت هرگز بانک سرویس های بانکی خود را روی آن قرار نمی داد.

بانک ملی، امنیت پیام رسان «بَله‌» را تضمین می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مسعود خاتونی در نشست خبری حمایت از رونق کسب و کارها در فضای مجازی با استفاده از پیام رسان بانکی «بَله‌« با اشاره به اینکه موضوعی که امروز حوزه های کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده، فضای مجازی است، گفت: حضور کسب و کارها امروز در فضای مجازی حرف اول را می زند و هر روز شکل و روش های جدید خود را پیدا می کند . بر این اساس بانک ملی نیز در سال های اخیر در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، از کسب و کارهای نوین حمایت کرده و در دو سال اخیر افراد نخبه را حمایت کرده و تلاش دارد از افراد خلاق پشتیبانی کند.

    وی در ادامه  از صدور مجوز بانک مرکزی برای پرداخت های الکترونیکی در شبکه های پیام رسان خبر داد و گفت: البته بانک مرکزی بررسی زیادی بر روی پرداخت های الکترونیکی در شبکه های پیام رسان صورت داد و اکنون این مجوز صادر شده است و پرداخت های الکترونیکی وارد شبکه های پیام رسان شده است. 

    عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران افزود: در حال حاضر فضا باز شده تا شبکه بانکی بر روی این پیام رسان فعال شوند و بنابراین اکنون این فضا باز شده و جدای از اینکه کسب و کارهای متنوعی در آن شکل می گیرند، سرویس های خاص نیز راه اندازی شده است.

    به گفته خاتونی، با توجه به شکل گیری این فضا و بین ده تا دوازده هزار یوزر در روز از این خدمت استفاده می کنند. اما در مجموع ٦۰۰ هزار نفر آن را مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که شبکه های مجازی کسب و کارها را تحت الشعاع قرار داده و از دو تا سه سال اخیر نظام بانکی هم بر این نقطه متمرکز شده است.

    وی با بیان اینکه  سقف مبلغ کارت به کارت در بله مانند شبکه شتاب است، گفت:دریافت تراکنش های حساب و خرید شارژ و پرداخت قبوض، خلافی خودرو و عوارض خروج از کشور اکنون امکان پذیر است و سقف کارت به کارت هم سه میلیون تومان است و امنیت کامل هم برقرار است و رمزنگاری صورت گرفته است.

    خاتونی تصریح کرد: در روز بین 20 تا 30 هزار تراکنش مالی در نرم افزار بله با حجم 10 میلیارد تومان انجام می شود.

    عضو هیات مدیره بانک ملی برنامه بانک ملی را در بازه زمانی 6 تا 9 ماهه آینده انجام 10 درصد از تراکنش های بانک ملی بر روی بله عنوان کرد.و گفت: اجرای این برنامه نیاز به اعتماد مردم به بله، افزایش تعداد کاربرها و همچنین شکل گرفتن کسب و کارها بر روی این پیام رسان دارد.

    خاتونی ادامه داد: سیزده بانک اکنون در این مسیر وارد شده اند و سایر بانکها نیز محدودیتی ندارند.

    عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری عصر اعتبار مبنی بر امنیت پیام رسان «بَله‌»  ، با تاکید براینکه بانک ملی فضای امنیتی پیام رسان «بَله‌» را تضمین می کند ، گفت:بانک ملی براساس مقررات و قوانین حاکم بر کشور عمل می کند و  اگر فضا امنیتی این پیام رسان مورد تایید قرار نمی گرفت هرگز بانک سرویس های بانکی خود را روی آن قرار نمی داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی