عصر بازار

بانک جهانی ۱۷۰ میلیون دلار برای توسعه طرح های روستایی به فیلیپین پرداخت می کند

عصر اعتبار- بانک جهانی اعلام کرد: این نهاد بین المللی با پرداخت ۱۷۰ میلیون دلاربرای پروژه های فیلیپین به منظور توسعه و تقویت درآمدهای روستایی و همچنین مقابله با فقر دراین کشوردر قالب یک صندوق سرمایه گذاری موافقت کرده است.

بانک جهانی ۱۷۰ میلیون دلار برای توسعه طرح های روستایی به فیلیپین پرداخت می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک جهانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد این سرمایه گذاری در بخش حمایت از توسعه زیرساخت های روستایی مانند جاده ها، پل ها، سیستم های آبیاری عمومی، تامین آب آشامیدنی، خشک کن های خورشیدی، گلخانه ها وبازیافت انجام می شود.
    طبق این گزارش بیش از 400 هزار نفرروستائیان فیلیپین به طور مستقیم از پروژه های زیربنایی و 100 هزار نفر دیگر از آنها از طریق توسعه مناطق روستایی از این پروژه های اقتصادی بهره مند می شوند.
    'مارا وارویک' مدیر اجرایی بانک جهانی در کشورهای برونئی ، فیلیپین و مالزی وتایلند دراین زمینه گفت: تمام این پروژه ها به رفع فقر درمیان مردم فیلیپین به ویژه روستائیان کمک خواهد کرد.
    دولت فیلیپین به منظور بالا بردن توان اقتصادی مردم مناطق روستانشین برنامه حمایت از زیر ساخت ها و کسب و کارهای کوچک که 2 میلیون نفر را شامل می شود از سال 2014 موردپیگیری قرار داده است.
    در مجموع تاکنون بانک جهانی با پرداخت 501 میلیون دلار وام و پرداخت های بلاعوض به دولت فیلیپین موافقت کرده است.
    طبق این گزارش اعتبارات بانک جهانی به 232 طرح ارائه شده توسط فیلیپین شامل ساخت یک هزار و 700 کیلومتر جاده و پل در مناطق دور افتاده این کشور، ساخت 100 تاسیسات مرتبط با برداشت محصول ،18 پروژه کلان آبیاری در یک هزار و800 هکتار زمین روستایی و 512 پروژه ساخت و ساز دیگر در کشور ، اختصاص یافته است.
    دریافت این مبالغ از بانک جهانی منتقدانی نیز در داخلی فیلیپین داشته و آنها می گویند بازپرداخت این وام ها برای کشوری مانند فیلیپین سنگین است و همین موضوع فشار دیگری بر اقتصاد این کشور وارد می کند.
    طبق گزارش این بانک ، درسال 2014 یک چهارم جمعیت 100 میلیون نفری فیلیپین فقیر بودند.
    براساس آمار فیلیپین نیوز 10 میلیون نفر یا 44 درصد از خانوارهای فیلیپینی سال گذشته در طبقه بندی فقیر قرار گرفتند که قدرت تامین معاش خود را نداشتند.
    علاوه براین حدود 60 میلیون نفر از جمعیت 100 میلیون نفری فیلیپین عمدتا در مناطق روستایی زندگی می کنند که عمدتا فقیر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی