عصر بازار

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

سیستم بانکی به نیاز بنگاه های اقتصادی پاسخگو نیست

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افزایش ظرفیت های اقتصادی از مسیر سرمایه‌گذاری گفت: ارتقای سرمایه گذاری از سیستم بانکی یا بیرون از این سیستم ناشی می شود، اما امروز شاهد این هستیم که سیستم بانکی کشور دیگر پاسخگوی نیاز بنگاه های اقتصادی نیست.

سیستم بانکی به نیاز بنگاه های اقتصادی پاسخگو نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «منصور معظمی» روز دوشنبه در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما، با اشاره به اینکه به دلیل نرخ سود بانکی 18 درصدی، بنگاه های اقتصادی نمی توانند به رشد دست یافته و نقشی در توسعه کشور داشته باشد؛ افزود: این موضوع نقش توسعه روابط بین الملل را پررنگ تری می کند.
    رئیس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: در مقوله روابط بین الملل لازم است، ارتباطات کشور، منطقی و در راستای حفظ منافع ملی باشد؛ هزینه های رفتاری ما را کاهش داده و اجازه دهیم این گفته ها از بستر و کانال خود بیان شود.
    وی یادآور شد: امروز در جهان حرف هایمان رصد و تحلیل شده و بر پایه آن ریسک کشورها را تعیین می کند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین بر حرکت بنگاه های کشور به سمت کارآمدی بیشتر و بزرگ تر شدن تاکید کرد و افزود: قدرت رقابت در بزرگ و صاحب برند شدن است.
    معظمی ادامه داد: عوامل فزآینده رشد اقتصادی، در ارتقای بهره وری و توسعه روابط بین الملل خلاصه می شود.
    وی ادامه داد: ثبت رشد اقتصادی 12.5 درصدی در سال 95 به طور قطع ناشی از برجام و افزایش صادرات نفت خام متاثر از آن بود.
    معظمی با اشاره به سرمایه گذاری های متعدد خارجی در کشور در پسابرجام گفت: برجام فرصتی برای بنگاه های اقتصادی کشور در حوزه روابط بین الملل ایجاد کرد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب در کشور گفت: در صنعت خودرو در دو سال گذشته آثار و نتایج خوبی را شاهد بودیم و امروز نتیجه مشارکت های صنعت خودروی کشور، تولید خودروهای با کیفیت بیشتر است.
    معظمی تصریح کرد: بالاترین میزان رضایت مندی در صنعت خودرو مربوط به مشارکت های خودروسازان ایرانی با خارجی ها است.
    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خواستار توجه ویژه بنگاه ها به مقوله برندینگ شد و افزود: باید یاد بگیریم تا بتوانیم به صورت مشارکتی کار کنیم و از خرد جمعی بهره بگیریم.
    وی با اشاره به انقلاب جدید صنعتی و حاکمیت دیجیتال در بنگاه‌ها، بر استفاده از دیجیتال در بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.
    معظمی یادآور شد: امروز شاهدیم بدنه دولت از نیروهای کیفی خالی شده و این موضوع که سالها از آن غفلت کرده ایم نگران کننده شده است.
    وی ادامه داد: رفتاری که ما در داخل و بیرون دولت با مدیران داریم، عاملی است که آنان را «هوایی» می کند اما باید بپذیریم بیشتر مدیران کشور سرمایه های انسانی و صاحبان تجربه و دانش هستند.
    معظمی همچنین به طرح تربیت و پرورش 500 مدیر کلاس جهانی در سازمان مدیریت صنعتی اشاره کرد و با انتقاد از عدم استقبال کافی از این طرح، گفت: سازمان مدیریت صنعتی آماده است بدون هیچ چشمداشتی به تربیت مدیران صنعتی برای بنگاه‌ها بپردازد.
    وی با بیان اینکه نمی دانیم تا دو ماه آینده در حوزه روابط بین الملل چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: در این شرایط، مدیریت استراتژیک و تصمیم گیری در حالت عدم اطمینان کامل اهمیت بیشتری پیدا می کند و بر این اساس مدیران باید به سلاح دانایی و همچنین آخرین آموزش ها و تکنیک ها مجهز شوند.
     پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی و با حضور مقام ها، مدیران ارشد سازمان ها و متخصصان، در حال برگزاری است. در این همایش، علاوه بر معرفی و تقدیر از سازمان‌های سرآمد کشور، تجربیات موفق مدیریتی آنها ارائه می‌شود.
    در این مراسم، 11 تندیس، 25 تقدیر نامه تعالی و 14 جایزه سطح گواهی تعهد به تعالی به شرکت ها و سازمان های برتر اعطا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی