عصر بازار

اصلاح قوانین دست و پاگیر کسب و کار

عصر اعتبار- رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی اعلام کرد: سود تسهیلات بانکی در بیشتر کشورها ۳ درصد است در حالی که در کشور ما بیش از ۱۸ درصد بوده و این موضوع قدرت رقابت کالاهای داخلی را از بین می‌برد.

اصلاح قوانین دست و پاگیر کسب و کار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدرضا نجفی با اشاره به اینکه شعال امسال به درستی انتخاب شده در بیان علت رقابتی نبودن برخی کالاهای داخلی گفت: قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده، تامین اجتماعی و سود بالای بانکی در مقابله با رونق تولید است. وی ادامه داد: خوشبختانه مجلس به نواقص قانونی توجه و اتاق بازرگانی هم نظرات خود را اعلام کرده و امیدواریم با توجه به شعار امسال، این قوانین دست و پاگیر اصلاح شود.

    رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی افزود: تولید اگر در مقیاس بالا به صورت گسترده انجام شود قیمت تمام شده کالا کاهش می یابد و ما باید به این سمت برویم و همچنین باید از فناوری های پیشرفته استفاده کنیم. نجفی منش گفت: بنا به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت امسال 32 هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنایع اختصاص خواهد یافت.

    وی افزود: حاشیه سود در صنایع کوچک و متوسط بین 5 تا 15 درصد است. نجفی منش با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه اعتقادی به هم ندارند، گفت: رسانه ها باید توانمندی های کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر را نشان دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی