عصر بازار

صدور بیش از ۳۹ هزار اینماد

رشد ۵۳ درصدی نسبت به نیمه نخست سال قبل

عصر اعتبار- بنابر اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در شش ماهه نخست ۱۴۰۲، تعداد ۳۹ هزار و ۴۳۴ نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) به کسب‌وکارهای اینترنتی اعطا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۵۳ درصدی مواجه شده است.

رشد ۵۳ درصدی نسبت به نیمه نخست سال قبل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آخرین گزارش عملکرد آماری خود که مربوط به بازه زمانی شش ماه نخست 1402 است، به شرح جزئیات مربوط به خرید، مزایده، مناقصه و حجم معاملات در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد)، تعداد نماد تجارت الکترونیکی و گواهی امضای الکترونیکی صادر شده از سوی این مرکز پرداخته است.

    بر اساس این گزارش، در فصل بهار و تابستان سال جاری، تعداد 3 هزار و 373 دستگاه اجرایی و بیش از 63هزار و پانصد مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند.

    در این بخش شاهد رشد 19.7 درصدی ثبت‌نام دستگاه‌های اجرایی و رشد بیش از 34 درصدی ثبت‌نام بخش خصوصی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سامانه ستاد بوده‌ایم.

    در بخش «خرید» نیز تعداد معاملات از 180هزار و 800 معامله عبور کرد و حجم معاملات را به 365 هزار و 924 میلیارد ریال رساند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

    تعداد معاملات بخش «مزایده» به عدد 17 هزار و 512 معامله با حجم 383 هزار و 928 میلیارد ریال رسیده، در بخش مناقصه تعداد معاملات 22 هزار و 809 معامله با حجم 4272058 میلیارد ریال است.

    در شش ماهه نخست 1402، تعداد 39 هزار و 434 نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) به کسب‌وکارهای اینترنتی اعطا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از 53 درصدی مواجه شده است.

    آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد شکایات ثبت شده کاربران از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای اینماد است. در شش ماه نخست امسال حدود 5 هزار شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای اینماد ثبت شده در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد شکایات 5 هزار و 478 مورد بوده است.

    بخش بعدی این آمار مربوط به صدور گواهی امضای الکترونیکی است. در شش ماه نخست سال جاری تعداد 1558673 گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده است.

    در این گزارش به درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیکی، صدور گواهی الکترونیکی و سامانه ستاد نیز اشاره شده که در شش ماه مورد نظر این گزارش 342.6 میلیارد ریال بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو