عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

جایگزینی یورو به جای دلار تاثیری بر التهاب بازار ارز ندارد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جایگزینی یورو تاثیری بر التهاب ارزی ندارد باید به سمت مبادلات ارزی بین کشورها برویم.

جایگزینی یورو به جای دلار تاثیری بر التهاب بازار ارز ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به مصوبه جایگزینی یورو در هیات وزیران اظهار داشت: باید بر اساس تصمیم گرفته شده حرکت کنیم اما فکر نمی کنم یورو بتواند خیلی التهاب ارزی را مرتفع کند، این کار التهاب شدید را کاهش می دهد اما قابل توجه نیست و به طور کامل مرتفع نمی شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیر این مصوبه بر بودجه نویسی کشور، بیان داشت: با توجه به مصوبه دولت بودجه نویسی کشور باید طبق یورو باشد  بنابراین دولت از این به بعد بودجه را براساس یورو تدوین می کند.

    نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: اما از آنجایی که اتحادیه اروپا از آمریکا حرف شنوی دارد با جایگزینی یورو تنها زمین بازی را تغییر داده ایم و اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نمی افتد .

    این نماینده مجلس با اشاره با حضور مردم در بازار ارز، گفت: با جایگزینی یورو، مردم مجدد در بازار ارزی حضور خواهند داشت و همان التهاب ها ایجاد می شود، به همین جهت است که می گویم با این مصوبه تنها زمین بازی عوض شده است و تاثیری بر اصل ماجرا ندارد.

    وی به راه حل خروج از وضعیت ارزی، اظهار داشت: باید از یورو و دلار خارج شویم و در مقطع کنونی تنها مبادلات ارزی بین کشورها پاسخگوی شرایط است، باید کاری که با ترکیه، هند و روسیه انجام می دهیم را به روال با همه کشورها تدبیل شود و گرنه ارزهای دلار و یورو مشکلی از ما حل نمی کند.

    جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه تنها تغییر این جایگزینی بودجه بندی بر اساس یورو است، گفت: مصوبه هیات وزیران برای جایگزینی یورو تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی کند، دولت باید به سمت تبادل ارزی بین کشورها برود برای این کار اختیار دارد و نیاز نیست مجلس برای آن مجوز صادر کند هر چند در قوانین بر این روش تاکید شده است.

    عملکرد کند دولت در مبادلات  ارزی بین کشورها

    این نمایند مجلس با انتقاد از عملکرد کند دولت در زمینه مبادلات  ارزی بین کشورها بیان داشت: حدود 170 کشور با این روش مبادله می کنند اما دولت به دلیل وابستگی به دلار و یورو در این مسیر به کندی حرکت کرد، مسئولان ارزی باید به سمت تبادل بین ارزی بروند تا از دلار و یورو خارج شویم.

    وی تاکید کرد:متاسفانه ما کشور هستیم که تحت فشار اقدام می کنیم، در حالت عادی خودمان را آماده نمی کنیم، باید به ما اعلام جنگ شود تا ما ذره پوش به تن کنیم به همین دلیل در زمینه سر و سامان دادن به بازار ارز  تا کنون تجعیل کرده ایم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید این کمیسیون به دولت برای مبادلات  ارزی بین کشورها اظهار داشت: سه سال گذشته جلسه ای مفصل و گزارشی کامل از وقایع ارزی دنیا به دولت و بانک مرکزی ارائه کردیم اما آنها خوشی گرفتند، متاسفانه در حال حاضر در مقطعی هستیم که الزاما باید این کار را انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی