عصر بازار

معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی کم بهره به جوانان کارآفرین درکشور

عصر اعتبار- معاون وزیر ورزش و جوانان از پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به جوانان کارآفرین در کشور خبر داد.

پرداخت تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی کم بهره به جوانان کارآفرین درکشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد مهدی تندگویان ظهر امروز دوشنبه در نشست مشترک با دبیران سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه در بحث شناسایی نخبگان اجتماعی تحصیلات و مدرک دانشگاهی به هیچ عنوان ملاکی برای وزارت ورزش و جوانان نیست، اظهار داشت: متاسفانه مدرک گرایی در جامعه امروزی ما معضلی بزرگ به شمار می رود که با آن گریبانگیر هستیم.

    معاون وزیر ورزش و جوانان با طرح این موضوع که بسیاری از جوانان در شغل هایی که هیچ تناسبی با مدرک تحصیلی آنان ندارد فعالیت می کنند، افزود: این موضوع از آنجایی نشات می گیرد که یعنی مدرک تحصیلی تولید شده بدون توجه به بازار کار بوده است.

    وی، اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری را از دیگر رویکردهای وزارت ورزش و جوانان برشمرد، گفت: ما بیشتر به دنبال جوانانی هستیم که هم کارآفرین بوده و هم در جامعه پویا و فعال باشند از نگاه ما این جوانان می توانند آینده روشنی داشته باشند.

    تندگویان از پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان به جوانان کارآفرین در کشور خبر داد، بیان داشت: تسهیلات کم بهره که قرار است از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شود سقف پرداخت آن را تا 100 میلیون تومان مقرر کرده اند و صرفاً این تسهیلات متعلق به جوانانی است که بتوانند در جامعه کارآفرین باشند.

    معاون وزیر ورزش و جوانان بابیان اینکه سن جوانی در کشور به زودی تغییر پیدا می کند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد سامان دهی امور جوانان کشور سن جوانی به 18 تا 35 سال تغییر یافته در حالی که نهایی شدن این مصوبه منوط به تصویب در شورای عالی جوانان کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی