عصر بازار

افت ۸۶۹ واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته

عصر اعتبار- امروز در بازار سرمایه، سهام گروه خودرو و ساخت قطعات با افزایش قیمت مواجه شدند. در عین حال قیمت اکثر سهام در گروه محصولات شیمیایی افت کرد.

افت ۸۶۹ واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل 869 واحد افت کرد و به رقم 184 هزار و 231 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با 49 واحد رشد تا رقم 28 هزار و 495 واحدی بالا رفت.

    شاخص آزاد شناور نیز امروز با 910 واحد افت مواجه شد و تا رقم 194 هزار و 180 واحدی پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب 464 و 2584 واحد افت کردند.

    بانک ملت، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی پارس هر یک به ترتیب 169، 162 و 158 واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند. گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بانک صادرات ایران و معدنی و صنعتی چادرملو نیز هر یک به ترتیب 138، 82 و 78 واحد به تقویت شاخص‌های بازار کمک کردند.

    امروز در نماد بانک صادرات ایران که جزو تاثیرگذارترین نمادها روی شاخص بازار بود، شاهد صف خرید بودیم؛ به طوری که در آخرین قیمت معامله این سهم حدود پنج درصد رشد قیمت را شاهد بود و به قیمت 124 تومان و یک ریال رسید.

    قیمت سهام بانک تجارت نیز امروز با حدود 4.5 درصد رشد مواجه شد و علیرغم این دو نماد نماد معاملاتی بانک ملت با 4.5 واحد کاهش روبرو بود و باقی سهم‌ها در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با حدود دو درصد کاهش یا افزایش مواجه بودند.

    در گروه محصولات شیمیایی اما بیشتر سهام با کاهش قیمت مواجه شدند و تعدادی از سهم‌های پتروشیمی با صف فروش همراه بودند. در این گروه 173 میلیون سهم به ارزش بیش از 93 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در عین حال امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات بار دیگر با افزایش یکدست قیمت سهم‌ها مواجه بودیم. در برخی از سهم‌ها نیز صف خرید تشکیل شد. در این گروه 576 میلیون سهم به ارزش بیش از 78 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

    سهم‌های گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز شاهد کاهش قیمت بودند؛ هر چند که بیشتر سهم‌های این گروه کاهش کمتر از سه درصدی را تجربه کردند. در این گروه 78 میلیون سهم به ارزش بیش از 66 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

    ارزش معاملات بورس تهران به رقم هزار و 95 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 4.1 میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به حدود 207 هزار و 500 نوبت معامله رسید.

    آیفکس نیز امروز با 31.38 واحد افت مواجه شد و بار دیگر از تراز 2000 واحدی پایین آمد. ارزش معاملات این بازار به رقم 3057 میلیارد تومانی رسید و حجم معاملات عدد 811 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی