عصر بازار

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

تشکیل ۹.۵ میلیون پرونده در مدت ۲۴ سال

عصر اعتبار- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اقدامات این سازمان را درخصوص کنترل بازار و مقابله با گرانفروشی تشریح کرد.

تشکیل ۹.۵ میلیون پرونده در مدت ۲۴ سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  فارس، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود اقدامات این سازمان را برای مقابله با گرانفروشی و همچنین نظرات بر بازار تشریح کرد.

    وی ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه گفت: آمار کلیه پرونده ها از سال 73. تا 97 مقدار 9 میلیون و 515 هزار پرونده تشکیل شده که 9 میلیون و 469 هزار و  549 فقره  مختومه شدند.

    رایگانی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های صنفی 8 میلیون و 48 هزار و 751 پرونده و پرونده‌های حوزه بهداشت یک میلیون و 41 هزار و 520 پرونده و حوزه قاچاق کالا 425 هزار و 358 فقره بوده است.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص تعداد اصناف در کل کشور گفت: حدود 3 هزار و 200 اتحادیه و صنف در کشور داریم که از این تعداد 2 هزار و 500 فقره دارای مجوز و حدود 800 هزار صنف بدون مجوز هستند.

    رایگانی گفت: در حوزه تخلفات عرضه گوشت قرمز 825 پرونده تشکیل شده است که در مورد 46 پرونده قرار صادر شده و 612 پرونده هم حکم صادر شده است این در حالی است که در حوزه گوشت مرغ تنها 715 پرونده تشکیل شده است که 43 پرونده قرار صادر شده و 438 پرونده صادر شده است.

    وی در خصوص فعالیت یکی از شرکت‌های خودروسازی که به خودروساز پرحاشیه معروف شده است گفت: 30 هزار خودرو جمع آوری شده است و از خودروساز خواسته شده است تا با حضور تیم مشترک کارشناسان فنی خودرو شعبه رسیدگی کننده و مسئولان تعزیرات خط تولید این کارخانه مورد بازدید قرار گیرد تا طبق نظرات کارشناسان اصلاحیه‌های لازم به شرط قابل اصلاح بودن در خط تولید این خودرو انجام شود.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها از جمله نیروی انسانی توقعات مردم غیره از توسعه سازمان غافل نبوده ایم.

    وی افرود: امسال 100 رئیس شعبه به سازمان تعزیرات حکومتی اضافه شده است و مجوز استخدام 250 نفر را اخذ کرده ایم.

    رایگانی گفت: در راستای شفاف سازی و جلوگیری از سو استفاده‌های مختلف و تسهیل دسترسی مردم از ابتدا تا انتهای رسیدگی به یک پرونده از طریق پیامک به طرفین هر پرونده اطلاع رسانی می‌کنیم.

    وی به ایجاد امکان پرداخت الکترونیکی جرائم صنفی اشاره کرد و گفت: این عزیزان می‌توانند در محل سکونت بدون نیاز به حضور مأمور اجرای احکام عملیات پرداخت خود را انجام دهند.

    سخنگوی تعزیرات حکومتی با اشاره به این مطلب که مردم توقع دارند وقتی دولت کمک می‌کند و سوبسید می‌دهد متحمل سختی دیگری نشوند گفت: دولت اعلام کرده است حدود 130 شرکت کار واردات گوشت و مرغ ستاد تنظیم بازار را انجام می‌دهند و طبق توافق تعزیرات و دادستانی گشت‌های مشترک را افزایش داده‌ایم و تا ده برابر بیشتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی