عصر بازار

رییس جمهور فیلیپین اختیارات بانک مرکزی را افزایش داد

عصر اعتبار- رییس جمهور فیلیپین با امضاء قانونی اختیارات بانک مرکزی را برای حفظ ثبات مالی و کنترل قیمت‌ها افزایش داد.

رییس جمهور فیلیپین اختیارات بانک مرکزی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رودریگو دیوترت رییس جمهور فیلیپین با امضاء قانونی توانایی بانک مرکزی این کشور را برای کنترل تورم تقویت کرد و سرمایه بانک مرکزی را در زمان نوسان بازارهای مالی را افزایش می‌دهد. 

    این قانون جدید، اختیارات بانک مرکزی را برای انتشار اوراق قرضه بعنوان بخشی از عملیات های معمول حفظ می‌کند؛ ضمن اینکه انعطاف پذیری بیشتری در تعیین زمان بندی و مقیاس آن به بانک مرکزی می دهد. همچنین این قانون اجازه افزایش سرمایه سازی از 50 میلیارد پزو را به 200 میلیارد پزو معادل 3.82 میلیارد دلار به بانک مرکزی می‌دهد.

    بانک مرکزی فیلیپن در اطلاعیه ای اعلام کرد این اصلاحات موقعیت این بانک را برای دنبال کردن ثبات مالی و قیمت‌ها در بحبوحه رشد اقتصادی و افزایش پیچیدگی نظام مالی مستحکمتر می‌کند.

    همچنین این قانون جدید دامنه فعالیت موسسات را تحت نظارت بانک مرکزی از قبیل خدمات پولی، تجارت اعطای اعتبار و اپراتورهای نظام پرداخت وسیع‌تر می‌کند.

    بر پایه این گزارش، بانک مرکزی فیلیپین سیکل سیاست پولی سفت و سختی را در ماه دسامبر و فوریه اتخاذ کرد تا اجازه افزایش نرخ بهره را به این نهاد پولی دهد و در مجموع به 175 نقطه پایه رسید.

    چند روز پیش هم رییس جمهور فیلیپین برای کاهش بیشتر نرخ تورم در این کشور که به رکورد 6.7 درصد رسیده بود، محدودیت واردات برنج را برداشت و آن را با تعرفه جایگزین کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی