عصر بازار

سرمایه‌گذاری آلمان در روسیه رکورد زد

عصر اعتبار- با وجود تحریم های غرب علیه روسیه، حجم سرمایه گذاری های آلمان در این کشور به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید.

سرمایه‌گذاری آلمان در روسیه رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام اتاق بازرگانی مشترک آلمان و روسیه، در سال 2018 سرمایه گذاران آلمانی در روسیه سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند که از زمان بحران مالی سال 2009 تاکنون بی سابقه بوده است. در بیانیه این اتاق آمده است: با وجود تحریم‌های غربی بر علیه روسیه، علاقه سرمایه گذاران آلمانی برای فعالیت در روسیه رو به افزایش است.

    ماتیاس شپ، رئیس اتاق مشترک دو کشور گفت بخش بزرگی از سرمایه گذاری آلمانی‌ها در روسیه مربوط به پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا با نام "نورد استریم 2" است. بازار روسیه فرصتی استثنایی را برای بنگاه‌های کوچک و متوسط آلمانی فراهم می‌کند. شرکت‌های آلمانی به خوبی از فرصت‌های بازار روسیه مطلع‌اند اما به دلیل مسائل سیاسی و تحریمی، دچار تعلل شده‌اند.

    تا پایان سال 2017، چین، قبرس، لوکزامبورگ، آمریکا، هلند، ایرلند، انگلیس و آلمان از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران خارجی در روسیه بوده‌اند. هم چنین بیشترین سرمایه خارجی به ترتیب جذب بخش‌های معدن، تولید، تعمیر و تولید وسایل نقلیه، خدمات مالی و بیمه‌ای و املاک شده است.

    پیش‌تر در اوایل سال گذشته اتاق بازرگانی مشترک آلمان و روسیه در گزارشی اعلام کرد حجم مبادلات تجاری دوجانبه با افزایش 8.4 درصدی نسبت به سال 2017 همراه شده است و به حدود 62 میلیارد یورو رسیده است. آلمان در حال حاضر دومین شریک تجاری بزرگ روسیه پس از چین است و انتظار می‌رود روابط دو کشور امسال نیز با افزایش همراه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی