عصر بازار

مدیرکل تعاون کاراستان خبر داد؛

‌اختصاص ۷۵ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان آذربایجان غربی

عصر اعتبار- ‌مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته به بانوان استان پرداخت شد.

‌اختصاص ۷۵ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ‌رضا نقی زاده افزود: 75 درصد از تسهیلات پرداختی در بخش مشاغل خانگی به مبلغ 110 میلیارد ریال در سال گذشته به بانوان اختصاص یافته است.

    نقی زاده با اشاره به اینکه اهمیت مشاغل خرد و بنگاه‌های کوچک در رونق اقتصادی بسیار مهم است تصریح کرد: در دنیای امروز به جهت جلوگیری از آسیب دیدن اقتصاد از تکانه‌های بازار و تأثیر حداقلی آن در رونق اقتصادی کارگاه‌های کوچک یا اشتغال زایی بیشتر، جایگزین کارگاه‌های بزرگ مقیاس شده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه از سال 90 طرح مشاغل خانگی با هدف توسعه مشاغل خرد و اشتغال زایی در سراسر کشور و استان آغاز شد خاطر نشان کرد: از آغاز طرح تاکنون 10 هزار و 534 نفر در استان با مبلغ 439 میلیارد ریال وام و تسهیلات بانکی دریافت کردند که از این تعداد افراد 70 درصد بانوان و 30 درصد آقا هستند.

    نقی زاده یاد آور شد: در سال گذشته برای یک هزار و 861 با اشتغال زایی 2 هزار و 53 نفر، مبلغ 147 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص عمده مشکلات موجود بر سر راه مشاغل خرد و بنگاه‌های کوچک استان گفت: نبود بازاریابی قوی و بالارفتن قیمت مواد اولیه ازجمله مشکلات پیش روی مشاغل خرد هستند که با حمایت دستگاه‌های مربوطه و دولت می‌توان بخش از این مشکلات راحل کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی