عصر بازار

برداشت۱.۵میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستائیان

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور گفت: یک و نیم میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کشور برای اشتغالزایی روستائیان برداشت شده است.

برداشت۱.۵میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی روستائیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ظهر امروز در همایش روز دهیاری ها که در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب در ایران تلاش های خوبی در عرصه محرومیت زدایی به ویژه در روستاها اتفاق افتاده است.

    وی گفت: روستاهای امروز با روستاهای گذشته قابل قیاس نیستند، از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار همه آنها از نعمت برق، آب، بهداشت، راه، آموزش و … برخوردار هستند.

    امید تصریح کرد: 95 درصد از روستاها آب آشامیدنی دارند و از 60 هزار آبادی که در ایران داریم، 85 درصد برق دارند.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: ما روستایی داریم که تنها 20 خانوار دارد، ولی برای نیاز آن 20 خانوار کابل کشی برق با حدود 100 کیلومتر انجام داده ایم.

    امید افزود: حدود 20 درصد روستاها در گذشته گاز داشته اند که در حال حاضر این تعداد به بالای 86 درصد رسیده است.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: در حوزه آی تی 90 درصد روستاها اینترنت پرسرعت دارند.

    امید تصریح کرد: علیرغم تمام این امکانات شاهد کاهش جمعیت روستاها و مهاجرت آنها به شهرها به ویژه مناطق حاشیه ای شهرها بوده ایم.

    وی گفت: این مهاجرت ها تأثیرات منفی بر روی شهرها و مناطق حاشیه ای شهرها در تمامی زمینه ها داشته است.

    معاون رئیس جمهور افزود: حدود 26 درصد از جمعیت کشور به روستائیان تعلق می گیرد که این تعداد حدود 21 میلیون نفر می شود و ما می بینیم که به دلیل همین مهاجرت ها، این آمار و ارقام از ابتدای انقلاب تا به امروز تغییر چشمگیری نداشته است، یعنی جمعیت روستاهایمان ثابت بوده است.

    امید گفت: 37 هزار روستای کشور دهیار دارند که به همت این دهیاران بخش قابل توجهی از مشکلات روستائیان حل شده است.

    وی ادامه داد: از مجموع اعتباراتی که بعد از ایجاد دهیاری ها تخصیص داده شده است می توان به 18 هزار میلیارد تومان تخصیص بودجه برای روستاها و دهیاری ها اشاره کرد که حدود 85 درصد این بودجه محقق شده است.

    امید افزود: یک و نیم میلیارد دلار معادل 18 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کشور برای اشتغالزایی روستاها برداشت شده است.

    وی گفت: 150 هزار شغل در روستاها ایجاد شده است که در سال 97، 25 درصد اشتغالزایی در کشور به روستاها اختصاص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی