عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

یکپارچه سازی حسابرسی بیمه‌ای و مالیاتی

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز تفاهم نامه‌ای را با وزیر اقتصاد امضا کردیم که به تبادل اطلاعات بین تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی برمی‌گردد گفت: با این تبادل اطلاعات بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی که صورت‌های مالی آنها معمولا باید دو بار برای امور بیمه‌ای و مالیاتی مورد رسیدگی قرار بگیرد حل و به یک مراجعه تبدیل می‌شود و سهولت می یابد.

یکپارچه سازی حسابرسی بیمه‌ای و مالیاتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ یکی از مهمترین رویدادها در زمینه آی تی در ایران و جهان است گفت: حضور همه نهادهای دولتی و عمومی که خدماتی را ارائه می‌کنند برای آشنایی مردم با انواع خدمات الکترونیک ضروری بوده است. در همین راستا وزارت رفاه نیز با همه توان در این نمایشگاه مشارکت کرده است.

    وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور 28 نوع خدمات خود را در قالب سامانه‌هایی ارائه می‌کند یا سازمان تامین اجتماعی بستر ارائه 45 نوع خدمت خود را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است ادامه داد: در سایر بخش‌ها از جمله روابط کار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و غیره نیز وجود دارد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز تفاهم نامه‌ای را با وزیر اقتصاد امضا کردیم که به تبادل اطلاعات بین تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی برمی‌گردد گفت: با این تبادل اطلاعات بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی که صورت‌های مالی آنها معمولا باید دوبار برای امور بیمه‌ای و مالیاتی مورد رسیدگی قرار بگیرد حل و به یک مراجعه تبدیل می‌شود و سهولت می یابد.

    وی این تفاهم نامه را گامی به سوی یکپارچه سازی حسابرسی بیمه‌ای و مالیاتی دانست و تاکید کرد: در واقع مطابق با این تفاهم نامه بنگاه‌ها دیگر با دو بازرس جداگانه مواجه نخواهند شد. 

    شریعتمداری با تاکید بر این که در صورت تبادل اطلاعات شرایط بسیار بهتری برای فعالان اقتصادی فراهم می‌شود، اظهار کرد: نظام مالیاتی کشور بسیار گسترده و پیچیده است. نظام الکترونیکی منسجم می‌تواند آن را شفاف و دسترسی به اطلاعات را در جهت بهبود فضای کسب و کار تسریع کند.

    وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی 42 میلیون و 600 هزار مخاطب در کشور و  14 میلیون زیرمجموعه بیمه‌پرداز دارد. نظام هوشمند برای حسابرسی به سیستم مالیاتی کشور و هم مبالغی که به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود، بسیار موثر است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امیدواریم تا اواخر مهر ماه تبادل اطلاعات خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور داشته باشیم گفت: با استفاده از اطلاعات دستگاه‌ها به طور مشترک، بویژه برای فعالان اقتصادی در راستای بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه‌های مبادله، خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

    شریعتمداری افزود: همکاری سازمان‌های موجود ارائه دهنده خدمات بتدریج باید شکل بگیرد. قدمهای خوبی برای تکمیل بانک‌های جامع اطلاعاتی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی